دریافت اقامت در ترکیه

دریافت اقامت ترکیه

روش های دریافت اقامت ترکیه از جمله مهم ترین مطالبی است که ذهن کسانی را که قصد مهاجرت به این کشور را دارند به خود مشغول ساخته است.

کشور ترکیه با دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب و اقتصاد با ثبات تبدیل به مقصد بسیاری از مهاجران از کشورهای منطقه می باشد. اما چگونه می توان به این کشور مهاجرت کرد؟ به چه میزان سرمایه برای مهاجرت به این کشور نیازمندیم؟ اما قبل از مهاجرت به یک کشور باید شرایط اقتصادی و سیاسی ، سیستم آموزشی ، شرایط کار ، مالیات و بسیاری از موارد مهم دیگر را بررسی کنیم.

روش های دریافت اقامت ترکیه

ترکیه کشوری است با تمدن چند هزار ساله و با فرهنگ غنی و آب و هوای مناسب که این کشور را به قطب گردشگری در منطقه تبدیل کرده است همه ساله میلیون ها نفر برای گردش به این کشور سفر می کنند.

ترکیه در حال حاضر میزان جمعیت زیادی از مهاجران و پناهندگان از سایر کشور های منطقه می باشد. بیشترین میزان مهاجران از کشور سوریه می باشند که به دلیل جنگ های اخیر داعش در کشورشان به ترکیه پناهنده شده اند. از طرفی ترکیه دارای دانشگاه های معتبری است که متقاضیان مهاجرت به ترکیه برای تحصیل را در این کشور افزایش داده است.

در این مقاله در ریماکس سعی می کنیم تمامی موارد را به صورت کامل بررسی کنیم تا ابهامات شما را از بین ببریم.

روش های اخذ اقامت ترکیه

  • اخذ اقامت ترکیه با روش سرمایه گذاری
  • دریافت اقامت ترکیه از طریق کار
  • اخذ اقامت ترکیه از طریق ازواج
  • اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل
  • اخذ اقامت ترکیه از طریق پناهندگی
  • دریافت اقامت ترکیه از طریق تولد
  • اخذ اقامت ترکیه برای افراد مشهور و موفق

روش های اخذ اقامت ترکیه

اخذ اقامت ترکیه با روش سرمایه گذاری

کشور ترکیه برای جذب سرمایه های خارجی به این کشور امکان این را فراهم ساخته تا با سرمایه گذاری در این کشور افراد بتوانند اقامت این کشور را نیز به دست آوردند. برای به دست آوردن اقامت ترکیه با روش سرمایه گذاری باید ملکی به ارزش  حداقل 250 هزار دلار در این کشور خریداری نمایید. در این روش اقامت دائم طی 2 الی 3 ماه برای شما صادر خواهد شد. نکته حائز اهمیت در این مورد این است که ملک خریداری شده تا 3 سال نباید فروخته شود.

اگر ملک خریداری شده ارزشی کمتر از 250 هزار دلار داشته باشد اقامت 3 ساله توریستی به شما تعلق می گیرد که امکان تمدید آن وجود دارد ولی در این روش شما اجازه کار نخواهید داشت. شما می توانید با اجاره آپارتمان در ترکیه اقامت 1 ساله توریستی دریافت نمایید که قابل تمدید نیست و اجازه کار نخواهید داشت و برای تمدید آن باید یک سال از آخرین اقامت شما در ترکیه گذشته باشد.

روشهای دریافت اقامت ترکیه

غیر از خرید ملک شما می توانید از طریق ثبت شرکت در ترکیه نیز نسبت به اخذ اقامت این کشور اقدام نمایید. برای این کار باید 5 نفر نیروی کار ترک را در شرکت استخدام نمایید و برای آنها حق بیمه و مالیت پرداخت نمایید. با این روش بعد از گذشت 5 سال می توانید اقامت دایم کشور ترکیه را دریافت نمایید.

پیشنهاد میکنیم حتما صفحات خرید خانه در ترکیه و قوانین خرید ملک ترکیه را نیز مطالعه نمایید.

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار

یکی از روش های کم هزینه برای اخذ اقامت ترکیه، اقامت کاری می باشد. شما باید این مطلب را در نظر داشته باشید که برای کار در ترکیه باید به زبان ترکی تسلط لازم را داشته باشید. کلیه متقاضیان کار باید از وزارت کار و رفاه اجتماعی ترکیه مجوز کاری دریافت نمایند تا اجازه کار در این کشور را داشته باشند. در اولین قدم باید شغل مورد نظر را پیدا کنید و با کارفرما به توافق برسید. همزمان با دریافت مجوز کار مدارکی هم از سوی کارفرما باید به اداره کار ترکیه تحویل گردد.

اگر مراحل گفته شده با موفقیت طی شود اقامت یک ساله به شما اعطا می گردد که در صورت تمدید قرارداد کاری توسط کارفرما اقامت شما نیز تمدید می شود. اگر تا مدت هشت سال این نوع اقامت ادامه یابد شما می توانید نسبت به دریافت اقامت دائم ترکیه اقدام کنید. تمامی دانشجویانی که موفق به اخذ مجوز کار می شوند نیز می توانند برای کار در این کشور اقدام کنند.

دریافت اقامت ترکیه از طریق ازدواج

شرایط اخذ اقامت از طریق ازدواج در ترکیه بدین ترتیب است که شخص مورد نظر حتما باید پاسپورت و یا اقامت دائم ترکیه را داشته باشد تا پس از ازدواج با همسرش بتواند اقامت دائم دریافت نماید. اقامتی که پس از ازدواج به شخص تعلق می گیرد 3 تا 55 سال اعتبار دارد و در صورت ادامه داشتن شخص می تواند اقامت دائم بگیرد.

نکته ای که در این بین حائز اهمیت است این است که طرفین باید حقیقی بودن ازدواج را اثبات نمایند و نشان دهند که هدف آنها از ازدواج فقط اخذ اقامت نمی باشد. ازدواج صوری با هدف اخذ اقامت در ترکیه جرم محسوب می شود و جریمه های مالی و یا حتی مجازات زندان را می تواند در پی داشته یاشد. اما در حالت کلی برای ازدواج در ترکیه باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  1. ازدواج نباید به صورت صوری باشد باید قطعا واقعی باشد یا حتی المقدور مدارکی جهت اثبات واقعی بودن ازدواج باید ارائه شود.
  2. شخصی که با او قصد ازدواج را دارید نباید در کشور ترکیه پناهنده باشد و باید دارای ملیت ترک باشد.
  3. شخص متقاضی ازدواج باید از کنسول گری کشور خود در ترکیه برگه مبنی بر مجرد بودن خود را دریافت نماید.
  4. دختران و پسران در ترکیه باید سن ۱۸ سال را تمام کرده باشند تا اجازه داشته باشند بدون رضایت پدر و مادر ازدواج کنند.
  5. شخصی که با یک شهروند کشور ترکیه ازدواج می کند باید ازدواج به صورت کاملا رسمی باشد و همچنین به ثبت برسد تا بتواند اقامت دائم ترکیه را دریافت نماید.
  6. اگر شخص مورد نظر برای ازدواج در کشور ترکیه دختر باشد و قبلا نیز ازدواج کرده باشد باید از زمان طلاق ۳۰۰ روز گذشته باشد.

اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی به ترکیه از آن جهت برای ایرانی ها پر رنگ تر از گذشته شده است که بسیاری از دانشگاه های کشور ترکیه در حال حاضر مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند. ارزان تر بودن هزینه های تحصیلات نسبت به دانشگاه های اروپایی نیز از دیگر ویژگی های جذاب برای تحصیل در ترکیه است.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه به زبان های ترکی و انگلیسی امکان پذیر است. کسانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور را دارند باید به زبان ترکی تحصیل کنند اما در دانشگاه های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. پس از اتمام تحصیلات و پیدا کردن شغل میتوان برای دریافت اقامت ترکیه اقدام نمود.

پیشنهاد می نمائیم صفحه خرید خانه در قبرس را مشاهده فرمائید.

 

متقاضیان مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت از طریق تحصیل باید در اولین مرحله نسبت به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور اقدام نمایند. افرادی که قصد ورود به دانشگاه های ترک زبان را دارند، باید مدرکی مبنی بر گذراندن آزمون Yos ارائه نمایند.

این مدرک برای دانشگاه هایی که به زبان انگلیسی فعالیت دارند Sat نام دارد. امکان دریافت بورس تحصیلی نیز در ترکیه وجود دارد که با توجه به رزومه تحصیلی فرد قابل اعطا می باشد. میانگین نمرات مقاطع تحصیلی قبلی و تسلط به زبان ترکی از موارد مهم در اخذ بورس تحصیلی به حساب می آیند.

دریافت اقامت ترکیه از طریق پناهندگی

پناهنده شخصی است که به دلیل مسائل سیاسی، مذهبی، عقیدتی، عضویت در گروه های خاص و جنگ و مواردی از این قبیل در کشوری که زندگی می کند از امنیت جانی برخوردار نیست و تحت شکنجه و آزار قرار دارد. بر همین اساس به یکی از کشورهای عضو کنوانسیون ژنو پناه می برد تا در امان باشد و از او حمایت شود. کشور ترکیه از جمله اعضای کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو است که مفاد آن را با شرط محدودیت جغرافیایی پذیرفته است.

بدین صورت که تنها از پناهندگان کشورهای عضو شورای اروپا به صورت کامل حمایت می کند. به نوبه خود، افراد واجد شرایط برای حمایت بین المللی می توانند توانایی اقامت در ترکیه را داشته باشند و مجبور به بازگشت به کشور خود نباشند، اما در نهایت باید راه حل دراز مدت را در خارج از ترکیه پیدا کنند. آنها توانایی ادغام در جامعه ترکیه را ندارند.

 

ترکیه پناهندگی را به 2 روش سیاسی و اقتصادی می پذیرد.

  • پناهندگی سیاسی بدین معنی است که فرد مسئله سیاسی با حاکمیت کشور متبوع خود پیدا کرده است.
  • پناهندگی به روش اقتصادی بدین معنی است که فرد برای داشتن آینده مالی بهتر تصمیم به ترک مملکت خود می گیرد.

افرادی که از طریق پناهندگی می خواهند به کشور ترکیه مهاجرت کنند باید این مساله را در نظر بگیرند که دولت ترکیه وظیفه حمایت موقت پناهجویان را دارد و بعد از گذشت مدتی این پناهجویان به کشور دیگری منتقل می شوند.

در این میان سودجویان و قاچاقچیان انسان به شیوه هایی خطرناک و ناامن اقدام به جا به جایی افراد می نمایند که منجر به از دست رفتن جان بسیاری از پناهندگان می شوند. در حالت کلی پناهندگان از جایگاه اجتماعی مناسبی برخوردار نیستند و به دلیل صدمات روانی و لطمات اجتماعی آمار خودکشی در بینشان زیاد است.

اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد

اعطای تابعیت به کودک تازه متولد شده در تمامی کشورها به دو صورت انجام می گیرد:

سیستم اعطای تابعیت از طریق خاک و دوم از طریق خون.

در سیستم اعطای تابعیت از طریق خاک، تولد نوزاد در خاک آن کشور برای دریافت پاسپورت آنجا کفایت می کند. اما در سیستم اعطای تابعیت از طریق خون مساله فرق می کند در این مورد لازم است حداقل یکی از والدین نوزاد تابعیت کشور مذکور را داشته باشند.

کشور ترکیه نیز از جمله کشورهایی است که در اعطای تابعیت خود از سیستم خون پیروی می کند. پس در این روش از دریافت اقامت ترکیه ابتدا باید والدین نسبت به اخذ اقامت با روش های گفته شده مانند سرمایه گذاری، تحصیلی، کاری و… اقامت ترکیه را دارا باشند؛ تا فرزند ایشان نیز تابعیت ترکیه را دریافت نماید. در صورتی که والدین اقامت موقت یا اقامت دائم ترکیه را داشته باشند در صورت تولد فرزند در ترکیه، فرزند آن ها نیز همان نوع اقامت را در ترکیه خواهد داشت.

اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد

اخذ اقامت ترکیه برای افراد مشهور و موفق

ترکیه نیز مانند کشورهای مهاجرپذیر مثل آمریکا، کانا و کشورهای اروپایی تجار مشهور، ورزشکاران، هنرمندان و در کل افراد موفق را با روش های ویژه ای به ایشان اقامت ترکیه را اعطا می کند. به عنوان مثال ورزشکارانی که در مسابقات جهانی دارای مدال هستند و یا هنرمندانی که در فستیوال ها و نمایشگاه های بین المللی جایزه دریافت کرده اند می توانند از این امکان استفاده نمایند.

استانبول به عنوان پایتخت اقتصادی ترکیه از جایگاه ویژه ای بین سرمایه گذاران برخوردار است لذا پیشنهاد می نمائیم حتما صفحه خرید خانه در استانبول را هم مطالعه کنید.

در پست های بعدی هلدینگ ریماکس بعنوان معتبرترین سایت دریافت اقامت ترکیه سعی خواهیم نمود شرایط جدید اقامت ترکیه در سال 2022 و در ادامه مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه را بیان خواهیم نمود.

5/5 - (11 امتیاز)
  1. کتابچه ای، دفترچه ای چیزی بصورت مدون می تونید در اختیار من بگذارید تا تمامی قوانین دریافت اقامت کشور ترکیه رو بصورت مبسوط داخلش نوشته باشن؟
    من میخام مثل شما در زمینه خرید و فروش ملک تو ترکیه فعالیت کنم.
    دوره ای هم اگر باشه من هزینش رو پرداخت میکنم. فقط میخام به کل قوانین و شرایط دریافت اقامت ترکیه مسلط بشم.

  2. من اگر امروز 250 هزار دلار رو در اختیار تو بزارم حدودا چقدر طول میکشه بتونم اقامت ترکیه رو دریافت کنم ؟

    • از زمان خرید املاک و مستغلات در ترکیه تا اخذ شهروندی حدوداً 3 ماه طول میکشه در برخی مواقع میشه تا 2.5 ماه نیز کارها رو تموم کرد.