خرید خانه در استانبول

خرید خانه در استانبول

اگر بدنبال خرید خانه در استانبول هستید تضمین می نمائیم ضمن ارائه مطالبی مفید بمنظور شناخت بهتر شهر استانبول و کمک به شما بمنظور آشنایی با قیمت ملک و آپارتمان در قسمتهای مختلف این شهر، همراه شما باشیم با مجموعه ای از بیش از 1000 پروژه دنج و پر سودی که ما همواره در دست داریم.

استانبول به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه همه ساله مقصد میلیون ها گردشگر خارجی از سراسر دنیا می باشد. استانبول تنها شهری است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخش دیگر در اروپا قرار دارد.

سفر به بخشهای آسیایی و اروپایی استانبول به وسیله یک پل امکان پذیر است و به همین دلیل آن را پلی بین دو قاره نیز می نامند. برای خرید ملک در استانبول ابتدا نیاز دارید تا اطلاعات بیشتری درباره این شهر زیبا داشته باشید.

معرفی استانبول

استانبول با مساحت 5343 کیلومتر مربع و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 15.5 میلیون نفر پرجمعیت ترین شهر کشور ترکیه است. اکثر جمعیت این شهر مسلمان هستند و بیشترشان سنی مذهب هستند و شیعیان در اقلیت قرار دارند. حدود یک سوم جمعیت این شهر در حومه های بخش آسیایی زندگی می کنند.

اگر قصد خرید خانه در استانبول را دارید شناخت مناطق مختلف در این شهر به تصمیم گیری شما کمک زیادی خواهد کرد. مثلا اینکه به مناطق مدرن بیشتر علاقه دارید یا مناطق قدیمی تر؟ نزدیک به مرکز شهر و مناطق شلوغ یا دور از هیاهو؟

اغلب مراکز تجاری و تاریخی این شهر در بخش اروپایی آن قرار دارد. بسیاری از افرادی که به قصد سرمایه گذاری یا یافتن شغل به ترکیه مهاجرت می کنند معمولا این شهر را به عنوان مقصد خود بر می گزینند. استانبول به مدت ۱۶ قرن پایتخت حکومت های مختلف ترکیه بوده است.

به طور حتم مطالعه مطلب خرید ملک در ترکیه نیز برای شما مفید خواهد بود.

آشنایی با استانبول

تاریخچه استانبول

برای خرید خانه در استانبول شاید نیاز باشد در مورد تاریخچه این شهر اطلاعات کاملی داشته باشید.

تاریخ موجودیت استانبول به چهار دوره روم شرقی، امپراتوری روم شرقی ، امپراتوری عثمانی و تاریخ جمهوری ترکیه تقسیم می شود.

از 6700 سال قبل از میلاد مسیح مردمانی در آن شهر سکونت داشته و زندگی می کرده اند و به دلیل موقعیت استراتژیک این منطقه و قرار گرفتن آن در کنار تنگه بسفر از قرن 7 قبل از میلاد با دخالت یونانی ها ، ساخت و سازهایی در این شهر زیبا شکل گرفته شد و با افزایش مبارزات قدرت در امپراطوری رم در اواخر قرن دوم ، پس از امپراتور شدن سپتیموس سوروس بازسازی شد.

در قرن 4 امپراتوری به حدی گسترش یافت که دیگر رم به عنوان پایتخت مناسب نبود ، به همین دلیل امپراتور کنستانتین ، پایتخت را به بیزانس تغییر داد که در نهایت به قسطنطنیه تغییر نام پیدا کرد.

در ضمن پس از آنکه امپراتوری رم به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شود ، امپراتوری غربی از هم پاشید در حالیکه قسطنطنیه پایتخت امپراتوری رم شرقی شد و تا هزار سال بعد از آن نیز باقی ماند و قدرت پیشتاز در اروپا شد که از بناهای قابل توجه آن می ‌توان اشاره کرد به مسجد ایاصوفیه که نماد رهبری کلیسای ارتودکس یونانی نیز بوده است.

تاریخچه استانبول

بین سال‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ استانبول از نظر ساختاری تغییر زیادی کرد. در طول سال ۱۹۷۰ جمعیت استانبول شروع به افزایش تندی کرد به این علت که مردم از نقاط مختلف آناتولی برای یافتن کار به استانبول مهاجرت کردند.

در همین دهه عمده جمعیت یونانی الاصل شهر( حدوداً صد هزار نفر) به سبب تهدیدات ملی گرایانه مجبور به ترک استانبول شدند. جمعیت فعلی یونانیان شهر حدوداً هزارنفر است که عمدتاً در محلهٔ گالاتا ساکنند. امروزه استانبول یک کلان شهر بزرگ بین‌المللی محسوب میشود که در سطح جهانی مطرح است.

مزایای خرید خانه در استانبول

استانبول بزرگ ترین شهر و مهم ترین شهر در کشور ترکیه می باشد که خرید خانه در این شهر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین دلیل افراد زیادی به دنبال خرید ملک در استانبول هستند.

این شهر اولین شهر پرجمعیت ترکیه است و این امر سبب شده تا اشتغال و توسعه شهری روند رو به رشدی در این شهر داشته باشد.

شهر استانبول به دلیل قرارگیری در کنار دریا و دارا بودن سواحل مدیترانه ای همواره مورد استقبال گردشگران و مسافران خارجی می باشد. استانبول در مقایسه با دیگر شهر های کشور ترکیه جاذبه های گردشگری بیشتری دارد و به خصوص تنوع ملت های مختلف در این شهر بیشتر است.

تعداد کسانی که در این شهر به زبان انگلیسی تسلط دارد نسبت به جمعیت کل ترکیه از میانگین بالاتری برخوردار است. در واقع شما با خرید خانه در استانبول در یک شهر چند ملیتی و بسیار جذاب زندگی خواهید کرد.

همانطور که اشاره کردیم استانبول شهری بین دو قاره هست و با توجه به اقتصاد رو به رشد و سرمایه گذاری های زیاد در این شهر شما از شرایط و امکانات زیادی برخوردار هستید.

استانبول شهری با اقلیم آب و هوایی عالی

آب و هوای استانبول بسیار معتدل و خوب است. در فصل زمستان ب‌ندرت هوا زیر پنچ درجه سلسیوس می‌رسد و همچنین تابستان آب و هوا بسیار معتدل و خوب است، در اکثر فصول استانبول بارانی و مه آلود است که بر زیبایی این شهر رویای اضافه می نماید.

هزینه‌های زندگی مناسب

کسانی که نسبت به خرید ملک و خانه در این شهر اقدام می نمایند باید خوشحال باشند زیرا در تمامی ‌نقاط استانبول تمام مایحتاج زندگی با قیمت بسیار مناسب وجود دارد. هر فرد با هر بودجه‌ایی در این شهر می‌تواند حداقل موارد مورد نیاز برای زندگی را تهیه کند. با توجه به این موضوع افراد دغدغه‌ای برای تامین موارد اولیه زندگی خود ندارند.

دسترسی آسان به خدمات شهری

صنعت حمل و نقل در استانبول بسیار پیشرفته است و در تمامی نقاط “پایتخت اقتصادی ترکیه” این وسایل نقلیه عمومی وجود دارد. اگر فردی نتواند در مرکز شهر و مناطق پرتردد منزلی تهیه کند اصلا نگرانی برای دسترسی به امکانات ندارد، چرا که با کمک حمل و نقل عمومی می‌تواند به هر قسمتی از شهر که تمایل دارد برود.

برخورداری از مراکز خرید مجهز دارای نمایندگی فروش مارکهای معتبر

با توجه توریستی بودن استانبول شما در هر منطقه دسترسی کامل به همه مراکز خرید دارید و در هر منطقه مجتمع های خرید بزرگ وجود دارد و نیازی نیست برای تهیه مایحتاج خودتان مسافت زیادی را طی کنید .

در مجتمع های مسکونی بجز مراکز خرید مجهز مراکز تفریحی نیز وجود دارد که شما میتوانید از آنها استفاده کنید.

سرمایه شما رشد می کند.

استانبول یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای جهان می باشد که در بازار املاک جهانی نوپا و نوظهور است. در سال های گذشته به دلیل کمبود سرمایه، کمبود اعتبار، غیر استاندارد بودن زیر ساخت های شهری و داشتن اقتصاد ضعیف خرید ملک و خانه در استانبول و به طور کلی ترکیه، طرفداران زیادی نداشت و خیلی به آن توجه نمی شد. اما در سال های اخیر دولت ترکیه با رسیدگی به بخش املاک باعث رشد و بهبود وضعیت ملک و املاک شده است.

مزایای خرید خانه در استانبول

شما با خرید خانه در استانبول می توانید به راحتی سرمایه و بودجه خود را افزایش دهید و از خرید خود سود ببرید. امروزه ترکیه، به خصوص استانبول به یکی از اصلی ترین مراکز سرمایه گذاری و خرید ملک تبدیل شده است که همین باعث جذب و تحریک سرمایه گذاران املاک می شود.

نقدینگی شما افزایش پیدا می کند.

اگر شما قصد خرید خانه در استانبول را دارید، فقط به آن به چشم جایی برای زندگی نگاه نکنید، بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری بزرگ و سودآور به آن نگاه کنید. خرید ملک در استانبول به مرور زمان باعث می شود نقدینگی و ثروت شما افزایش پیدا کند و بتوانید یک خانه خود را به چند خانه تبدیل کنید.

امروزه به دلیل حمایت های دولت، رشد جمعیت و افزایش مهاجران و اتباع خارجی، خرید خانه در استانبول پیشرفت چشم گیری داشته و متقاضیان زیادی پیدا کرده است. مراحل خرید ملک در ترکیه برای تمامی افراد مهاجر و خارجی، سریع و راحت است و نسبت به کشورهای دیگر از مالیات و هزینه های کمتری برخوردار می باشد. بهتر است بدانید اگر ملک خود را تا 5 سال نگه دارید، از مالیات سرمایه نیز معاف خواهید شد.

نکات مهم هنگام خرید خانه در استانبول

زمانی که شهر محل سکونت خود را انتخاب کردید و تصمیم به خرید خانه در استانبول گرفتید، باید چند نکته و مورد دیگر را بررسی کنید تا بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید. این نکات و موارد عبارت هستند از:

  • محلی که انتخاب کردید، داخل شهر است یا ساحلی؟
  • ملک انتخابی آپارتمان است یا ویلایی؟
  • حوالی محل سکونت انتخابی شما درمانگاه، بیمارستان، مدرسه، مهدکودک، مرکز خرید، اتوبان و ایستگاه مترو وجود دارد؟
  • خانه انتخابی شما استخر سرپوشیده و یا فضای ورزشی دارد یا خیر؟
  • ملک انتخابی جای پیشرفت دارد یا خیر؟
  • اگر بخواهید آن را به فروش برسانید، آیا راحت و بدون دردسر به فروش می رسد؟
  • مطمئن شوید خانه انتخابی شما بدهی و وام ندارد و رهن بانک نیست. همچنین اطمینان حاصل کنید که ملک طلبکار نداشته باشد.
  • حتما ملک و خانه را از یک فرد مطمئن خریداری کنید.
  • مراحل ثبت سند و انتقال مالکیت را در اداره ثبت اسناد و در حضور چند شاهد انجام دهید.

قیمت خانه در استانبول

طی چند سال گذشته اتباع خارجی از کشورهای روسیه، ایران، عراق، امارات متحده عربی و قطر بیشترین خرید خانه در استانبول را داشته‌اند. ارزان بودن قیمت آپارتمان در استانبول نیز یکی از موارد مهم برای اقدام به خرید خانه در استانبول است.

قیمت ملک در ترکیه بر اساس شهرهای مختلف، منطقه‌بندی و امکانات ارائه شده در هر شهر متفاوت است. برای مثال در شهر استانبول مناطق مختلفی برای خرید خانه وجود دارد که با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه قیمت آن تعیین می‌شود.

قیمت آپارتمان در استانبول برای منطقه‌هایی که به بازارهای اصلی، مراکز خرید و مراکز تفریحی نزدیک هستند دارای نرخهای متفاوتی است.

همچنین در خصوص منطقه‌های مسکونی که به دریا نزدیک هستند نیز قیمت آپارتمان در استانبول با بخش‌های مسکونی دیگر تفاوت دارد. قیمت واحد مسکونی در استانبول از رقمی در حدود 500 میلیون تومان شروع می‌شود.

 

بمنظور آشنایی شما با حدود قیمت در پایتخت اقتصادی ترکیه، قیمت آپارتمان در استانبول با متراژهای مختلف در زیر قابل مشاهده است:

  • قیمت آپارتمان (۱ خوابه) در شیشلی 700000 لیر
  • قیمت واحد مسکونی (۱ خوابه) بیلیکدوز 450000 لیر
  • قیمت آپارتمانهای (۳ اتاق خواب) در شیشلی 1500000 لیر
  • قیمت یک واحد آپارتمانی (۳ اتاق خواب) بیلکدوز 1100000 لیر
  • قیمت هر متر مربع برای خرید یک آپارتمان واقع در منطقه شیشلی 4800 لیر
  • قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان واقع در محله بیلکدوز استانبول 3700 لیر

شما در استانبول میتوانید خانه ارزان قیمت نیز بیابید. اکثرا در مجتمعهای مسکونی خارج از شهر استانبول قیمت آپارتمان ارزانتر از دیگر جاها میباشد.

برخورداری از همه امکانات در این مجتمع ها و هزینه ارزان باعث شده خرید در این مجتمعها افزایش یابد.

قیمت آپارتمان (۱ خوابه) در یک مجتمع مسکونی در کارتال 800.000 لیر
قیمت یک واحد آپارتمانی (3 خوابه) در مجتمع مسکونی در کارتال 1.200.000 لیر
قیمت آپارتمان 1 خوابه در سیته واقع در اسنیورت 400.000 لیر
قیمتهای آپارتمانهای 3 خوابه در مجتمع مسکونی در منطقه اسنیورت استانبول 750.000 لیر

قیمت خانه ویلایی نیز در مناطق مختلف استانبول نیز متفاوت است بطور مثال شما میتوانید یک ویلای 3 خوابه در منطقه سارییر به قیمت 2.000.000 لیره پیدا کنید یا یک خانه ویلایی لوکس با قیمت 8.000.000 لیر در این منطقه از استانبول پیدا کنید.

علت اختلاف قیمت ویلاها می تواند متراژ، سال ساخت، دوری و نزدیکی به دریا و برخی پارامترهای دیگر باشد.

چرا خرید ملک در ببک استانبول ؟

مناطقی از محله ببک استانبول که در ساحل تنگه بسفر که در منطقه اروپایی پایتخت اقتصادی ترکیه واقع شده اند دارای بالاترین میانگین قیمت در هر متر مربع می باشند.

 

بشیکتاش در این زمینه جزو گرانترین مناطق ترکیه است. محله ببک با واقع شدن در منطقه بشکتاش و همچنین قرارگیری در ساحل تنگه بسفر جزو بهترین و همچنین گرانترین محله های بشیکتاش به شمار می رود.

حداقل قیمت مسکن در منطقه ببک استانبول به عنوان مثال برای یک خانه 100 متری، از هشتصد هزار لیر به بالا است و گاهی اوقات قیمت خانه های ویلایی بزرگ رو به ساحل به بیش از چهل میلیون لیر می رسد.

ببک استانبول سال هاست جزو محبوب ترین محله های مسکونی بشیکتاش برای خرید خانه بوده است. این محله با وجود گذشت زمان همچنان هیبت و زیبایی خود را مخصوصا در بخش ساحلی با ویلا های لاکچری،کافه ها، رستوران ها و غذا خوری ها حفظ کرده است.

ویلاهای لوکس و عمارت‌ های لاکچری و رستوران ‌های بزرگ در امتداد نوار ساحلی و دو طرف جاده ساحلی ببک امتداد دارند. منطقه پشت دانشگاه بسفر با خرابه‌ های تاریخی بر روی تپه نیز در حال تبدیل شدن به یکی از لوکس ترین و اعیان ‌نشین‌ ترین مناطق بشیکتاش در پرجمعیت ترین شهر ترکیه است. ضمنا محله ببک دسترسی خوبی به مناطق  اورتاکوی، آرناووت کوی، اتیلر، روملی و حصار دارد.

قیمت خانه در ببک استانبول در زمان نگارش این مقاله از حدودا 250 هزار لیر برای یک واحد 75 متری آغاز و تا اعداد بسیار زیاد برای خانه های ویلایی ادامه دارد.

خرید قسطی خانه در استانبول

شاید در یک برهه از زمان خانه رویایی خود را با بودجه خود پیدا نکنید در این صورت شما میتوانید اقدام به خرید قسطی یا پیش خرید کنید.

در استانبول تعداد زیادی شرکت های ساختمانی و یا پروژه های مسکونی فعال وجود دارند که اقدام به فروش خانه ها به صورت اقساطی می نمایند.

البته لازم به ذکر است که برخی از این شرکت ها واحدهای مسکونی خود را به سرمایه گذاران با قیمت های جذاب و شرایط پرداخت راحت می فروشند البته در بسیاری از مواقع ممکن است از طریق ایجاد کمپین های ویژه فروش در برخی از ایام سال حتی از حالت عادی نیز برای فروش قیمت های بسیار پایین تری را در نظر بگیرند و همچنین شرایط پرداختی راحت تری را برای مشتریان خود اعلام می کنند. مثلا استفاده از وام و یا تقسیط بندی پرداختی ها.

یکی از مهم ترین آیتم هایی که در هنگام خرید خانه در استانبول به خصوص با صورت قسطی باید مد نظر قرار دهید مقدار مبلغی می باشد که شما باید برای پیش پرداخت آن را ارایه دهید.

در بسیاری از موارد برای خرید قسطی خانه در استانبول شما لازم است تا حداقل یک سوم از مبلغ را برای پیش خرید کردن در اختیار داشته باشید.

هرچقدر مبلغ پیش پرداخت شما زیاد باشد از درصد سودی که برای اقساط پرداخت میکنید کمتر میشود. مثلا برای خرید قسطی خانه در منطقه بایرام پاشا به مبلغ حدودا 1100000 لیر شما باید حداقل 370000 لیر پرداخت کنید و مابقی به صورت قسط که مدت و مبلغ آن طبق توافق طرفین خواهد بود.

یا برای خرید یک ویلای ۳ خوابه در منطقه باکیرکوی استانبول به مبلغ حدودی 2۳00000 لیر شما باید 750000 لیر پرداخت کنید.

قیمت ملک درون مجتمع های مسکونی واقع در منطقه های “اسن یورت” و “آرناووت کوی” که جزء مناطق و بافت جدید شهری محسوب می شوند و خانه های آنها اکثرا نوساز می باشند بالاتر خواهد بود.  پس برای خرید خانه ارزان در استانبول، مثل هر شهر دیگری در دنیا، مجبور خواهید بود از مرکز شهر دورتر شوید.

خرید خانه در محله ‌های لاکچری استانبول

بی شک هر کسی لایف استایل و سبک زندگی خاصی دارد برخی به محله ای و خانه ای که در آن زندگی می کند اهمیت زیادی می دهد. برخی نیز دوست دارند در خانه ای شیک و به اصطلاح لاکچری زندگی کنند.

بی شک هر شهری دارای مناطق مسکونی گران قیمت می باشد که در استانبول این محل ها عبارت اند از بشیکتاش، شیشلی، ساریر ،باکرکوی، کادی کوی، اسکودار و ساریر، که در سه مورد اول قیمت ها بیشتر از بقیه می باشد. قیمت خانه در این محله‌های استانبول به 30 تا 40 میلیون لیر می رسد.

 

خرید ملک در محله های ساحلی استانبول

توجه داشته باشید خانه های ساحلی اکثرا در بافت و محله های قدیمی قرار دارند که می توان محله های باکرکوی، زیتون بورنو ، اسکودار ، کادی کوی ، اتاشهیر ، بی کوز ، فاتیح را برای خرید خانه در استانبول نام بود. در این مناطق می توان خانه های از 150 هزار لیر تا 20 میلیون لیر پیدا کرد.

مناطق خوب استانبول جهت خرید خانه

برای این که دید کلی از محل های مختلف برای خرید ملک در استانبول داشته باشید، ما سعی می کنیم محله هایی که بیشتر مورد پسند هم وطنان عزیزمان برای خرید خانه در استانبول قرار می گیرد را به اختصار معرفی کنیم.

محله فاتیح (Fatih)

محله فاتیح، قلب استانبول بوده و چندین سال است که به عنوان یک شبه جزیره تاریخی که از چند محله تشکیل شده شناخته می شود. دور تا دور فاتیح بوسیله منطقه زیتین بورنو و ایوپ، دریای مارمارا، تنگه بسفر و گلدن هورن گرفته شده اند.

خیابان این محله بوسیله یونانی ها کشف شد و در ابتدا بازنتیوم نام داشت. با روی کار آمدن امپراتوری رومانیایی، اسم این شبه جزیره به کانستنتینیپول تغییر پیدا کرد.

در دوره این امپراتوری، بایزنتیوم مرکز فرهنگ یونانی و مسیحیت بود. اما در سال 1453 سلطان محمت فاتیح این شهر را فتح کرده و از آن به عنوان یک پایتخت جدید از امپراتوری عثمانی رونمایی کرد.

ده سال بعد از ساخت دوباره این شهر، مسجد فاتح را در آن ساخت. این منطقه در قسمت اروپایی استانبول به تنهایی دارای چند محله کومکاپی، بالات، آیوانسارای و فنر می باشند. به طور کلی منطقه فاتیح برای تفریح، گشت و گذار، پیاده روی، اقامت و … بسیار مناسب می باشد.

 

محله فاتیح یکی از توریستی ترین قسمت های استانبول بزرگ بوده که محل فرمانروایی سه امپراتوری بسیار بزرگ رومانیایی، بایزنتین و عثمانی بوده است.

توریست ها و گردشگران تور استانبول در این منطقه بیشتر ساختمان ها و بناهای تاریخی خواهند دید. خرید ملک در منطقه فاتیح استانبول دسترسی شما به مناطق گردشگری و تفریح را بسیار آسانتر خواهد کرد.

منطقه فاتیح دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که به مواردی از آنها در زیر اشاره می کنیم:

  • مخزن باسیلیکا
  • هیپودروم
  • موزه باستان شناسی
  • موزه هنرهای اسلامی و ترکی
  • پارک گول هانه
  • کلیسای کورا
  • مسجد سلیمانی
  • دژ یدیکوله
  • آب گرم والنس
  • حمام چمبرلیتاش
  • گرند بازار
  • بازار مصری

خرید ملک در محله بشیکتاش

هزاران سال پیش، وقتی که استانبول کنونی قسطنطنیه بود و به محل امپراطوری بیزانس یا همان روم شرقی تعلق داشت، محله بشیکتاش کنونی، ناحیه‌ای خارج از دیوارهای اصلی دور شهر بود. به همین دلیل از نظر امنیت، برای زندگی مناسب تلقی نمی‌شد. در زمان روم شرقی، این محله یک روستای کوچک و کم جمعیت بود.

طی امپراطوری عثمانی، محله بشیکتاش، به معنی «سنگ گهواره»، به خاطر مناسب بودن موقعیت آن در کنار آب و امکان پهلو گرفتن قایق‌ها در اطرافش، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. این قسمت از شهر از شمال با منطقه ساریر و شیشلی، از جنوب با بی اوغلو و از شرق با تنگه بسفر همسایه است.

اگر قصد خرید خانه در استانبول و در محله بشیکتاش را دارید بد نیست بدانید که جاذبه های گردشگری و تفریحات این منطقه عبارتند از:

  • قدم زدن در بازارهای محلی
  • سوار شدن به کشتی
  • موزه نیروی دریایی
  • تماشای زنده مسابقات تیم بشیکتاش
  • رفتن به کاخ دلمه باغچه
  • موزه نقاشی و مجسمه
  • رفتن به پارک ییلدیز و اقامت در یک سوئیت سلطنتی
  • گردش در میدان اورتاکوی

خرید آپارتمان در محله اورتاکوی استانبول

محله اورتاکوی در مجاور محله ببک در منطقه بشیکتاش استانبول قرار گرفته است. یکی از بناهای موجود در این محله مسجد اورتاکوی می باشد زیرا این مسجد شهرت جهانی دارد و از زیباترین مساجد این شهر است.

برخی از ساختمان ها و بناهای قدیمی اورتاکوی، هنوز پا برجا هستند. در این محله بخاطر کافه ها، رستوران ها محیط اطراف و کلوپ های شبانه شهرت زیادی دارد. بازارچه های توریستی کوچکی در خیابان های این منطقه دیده می شود که صنایع دستی و هنرهای ترک در آنها به فروش می رسد.

 

اورتاکوی نزدیکترین منطقه به پل بغاز می باشد. کاخ زیبای چراغان نیز که از قصرهای دوران عثمانی است در ساحل اروپایی بسفر و در میان محله های بشیکتاش و اورتاکوی استانبول قرار دارد.

البته این کاخ در حال حاضر یکی از گران ترین هتل های دنیا محسوب می شود. اگر اهل خوشگذرانی های شبانه در شهر هستید، خرید خانه در محله اورتاکوی استانبول دسترسی های زیادی به شما خواهد داد.

کمپیز اورتاکوی (سیب زمینی شکم پر) شهرت زیادی دارد اما سایر غذاهای خیابانی ترکیه هم در این محله سرو می شود . اورتاکوی در زبان محلی به معنی دهکده میانی می باشد.

گردش شبانه در اورتاکوی استانبول زیبایی خاصی به دنبال دارد. این منطقه در شبها کاملا نورانی بوده و وجود کلوپ های شبانه و موزیک و پیاده روی شبانه خاطرات زیبا را به معرض نمایش می گذارد. خرید خانه در این منطقه از استانبول زندگی شادابی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

محله ساریر

منطقه ساریر در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و در اصل یک دهکده ماهیگیری محسوب میشده است. در ساحل این منطقه عمارت های قدیمی که متعلق به سفارت خانه ها و یا مردم عادی است و همچنین رستوران های دریایی قرار دارند.

یک راه باریک که انشعابی از بویوک دِره است از میان جنگل و قنات ها می گذرد و به ساحل های مشهور کیلیوس واقع در دریای سیاه می رسد. ساری یر و رومِلی کاواگی آخرین نقطه ای است که قایق های مسافربری و قایق های تفریحی در طول سفرشان در آن توقف می کنند.

محبوبیت این دو منطقه به خاطر رستوران های دریایی آنها است و آنادولو کاواگی که در ساحل روبه رویی واقع شده در هنگام تعطیلات بسیار شلوغ می شود. تپه های هر دو طرف پوشیده از جنگل های سرسبزی است.

در محله ساری یر استانبول هر چیزی که بخواهید وجود دارد از جمله تفریحاتی مانند پارک، موزه، مراکز خرید، سینما و … . و یا خدماتی مانند پمپ بنزین، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها، مراکز آموزشی، بانک، هتل هل و کاروانسراها و … .

خرید آپارتمان در محله باغچه شهیر استانبول

محله باغچه شهیر (باغچه شهیر) با وسعت تقریبی ۵ کیلومترمربع، یکی از محله های هشتگانه شهرستان باشاک شهیر می باشد که در منطقه شمال غرب قسمت اروپایی استانبول واقع شده است.

اتوبان شرق به غرب تم (TEM)  از جنوب این محله زیبا می گذرد. محله باهچه شهیر (Bahçeşehir)که در گذشته یک مکان ییلاقی بود، اولین شهرک اقماری استانبول است که در سال ۱۹۹۴ پایه ریزی گردید. پلان شهری منطقه باهچه شهیر بر اساس الگوبرداری از شهرک های موجود قاره ی سبز و منازل به سبک ساختمان و ویلاهای اروپایی، با رعایت استاندارد های جهانی ساخته شده اند.

با خرید ملک در استانبول و در این محله شهر به امکانات فرهنگی و هنری و ورزشی مختلفی دسترسی ساده تری خواهید داشت.  مرکز فرهنگ و هنر باهچه شهیر که به شکل یک ساختمان مدرن طراحی شده است، شامل یک سالن ارکست ۴۰ متر مربعی، پارکینگ داخلی و خارجی، و یک آمفی ­تئاتر با گنجایش ۱۲۰۰ صندلی است.

 

سالن تئاتر Muhsin Ertugral theatre در این منطقه نیز میزبان رویدادهای هنری و موسیقی برای ساکنین است؛ هرچند با ظرفیتی کمتر. مرکز ورزش و سلامت واقع در این منطقه با مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع شامل بخش­ های درونی و بیرونی از طریق طیفی از خدماتی مانند باشگاه ­های مجهز ژیمناستیک، ایروبیک، بسکتبال، و شنا به تناسب و سلامت ساکنین کمک می­ کند. سالن بسکتبال ظرفیت جمعیت ۱۰۰۰ نفری را دارد.

محله باسین اکسپرس

منطقه باسین اکسپرس در واقع به منطقه مرکزی بین بخش اروپایی قدیم و بخش اروپایی جدید و مدرن استانبول گفته میشود. این منطقه که در اطراف اتوبان اصلی که فرودگاه آتاتورک استانبول را به فرودگاه جدید استانبول متصل میسازد، احداث شده است.

منطقه باسین اکسپرس در طول چند سال گذشته رشد بسیار چشمگیری داشته است و سرمایه گذاری بسیار وسیعی توسط دولت و بخش خصوصی در این منطقه ایجاد شده است. همین موارد موجب افزایش درخواست خرید ملک در استانبول و به خصوص محله باسین اکسپرس نیز گردیده است. یکی از جذاب ترین پیشنهادها برای متقاضیان خرید خانه در استانبول همین منطقه باسین اکسپرس می باشد.

 

اگر مایل به خرید خانه در استانبول و اقامت در یک مجتمع  شیک و لوکس که به بهترین حالت ممکن ساخته شده و دارای تمامی امکانات رفاهی و امنیتی و معماری متفاوت و منحصر به فرد و دید عالی در این منطقه یعنی باسین اکسپرس هستید ما به شما بازدید از این مجتمع را پیشنهاد می کنیم.

در این مجموعه شیک که با دسترسی عالی به اتوبان های اصلی و مناطق مختلف استانبول قرار گرفته اند واحدهای لوکس و زیبایی موجود میباشد. برای خرید خانه در باسین اکسپرس استانبول حتما به بودجه بالاتری نیاز خواهید داشت.

محله فلوریا

محله فلوریا یکی از مجلل ترین و با کلاس ترین محله های شهر استانبول جهت خرید خانه ویلایی و آپارتمان است که در حاشیه دریای مرمره قرار دارد.

ساحل زیبا، تمیز و شنی فلوریا مکانی جذاب و دوست داشتنی برای گذران ساعاتی دلپذیر در کنار دریاست. ساحل فلوریا از جمله جاهایی است که آتاتورک به آن علاقه داشت و برای استراحت به آن جا می رفت. امروزه اقامتگاه ساحلی آتاتورک در این ساحل به موزه بدل شده و می توانید در بازدید خود سری هم به آن بزنید.

ساحل زیبا، تمیز و شنی فلوریا مکانی مناسب برای لذت بردن از هوای پاک و دریا می باشد. در این ساحل امکان شنا و دوچرخه سواری، گرفتن حمام آفتاب و استفاده از تخت های ساحلی وجود دارد . مساحت ساحل فلوریا ۸۰۰ متر مربع می باشد . این ساحل دارای ۱۵۰۰ تخت ، ۱۵۰۰ چتر سایه بان ، ۴۲ توالت ، ۴۸ دوش برای استحمام  و ۲۳۴ اتاق برای اسکان است . نگران خوراکی هم نباشید در این ساحل دو بوفه مجهز هم قرار دارد و انتظامات برای حفظ امنیت در ساحل ، حضور دارند.

اگر خرید خانه در استانبول را هدف گرفته اید مشخص است که محله فلوریا یکی از مناطقی است که باید با بودجه ای مناسب سراغ آن بروید.

خرید خانه در قسمت اروپایی استانبول یا بخش آسیایی

در ادامه به مزایا و معایب قسمتهای اروپایی و آسیایی پایتخت اقتصادی ترکیه جهت تصمیم گیری بهتر متقاضیان خرید خانه در استانبول می پردازیم.

استانبول شهری که نصف آن در اروپا و نصف دیگرش در آسیا واقع شده، بزرگترین شهر ترکیه با مساحتی بالغ بر 2500 کیلومتر مربع با جمعیتی حدود 16 میلیون نفر به عنوان مرکز فرهنگی، اقتصادی و قطب صنعتی کشور ترکیه محسوب می‌گردد.

این شهر در کنار تنگه بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه واقع شده است. تنگه بسفر دو دریای مرمره و سیاه را به هم متصل می کند و این تنگه دقیقا از وسط شهر استانبول می­گذرد.

این تنگه معروف دو قاره اروپا و آسیا را از هم جدا می‌کند و بدین شکل است که نصفی از استانبول در اروپا Avrupa Yakasi و نصف دیگر در آسیا Anadolu Yakasi قرار دارد.

مناطقی که در قسمت اروپایی استانبول واقع شده شامل محله‌های آوجیلار، باهچه لیلر، باکیرکوی، بایرام پاشا، بشیکتاش، بی­اوغلو، امین اونو، اسنلر، ایوپ، فاتیح، قاضی عثمان پاشا، عثمان بی، شیشلی گون گورن، کایتانه، کوچک چکمجه، بیوک چکمجه، ساری یر، زیتین بورون و غیره می باشند و مناطقی که در قسمت آسیایی استانبول واقع شده شامل محله‌های بیکوز، کادوی، کارتال، مالتپه، پندیک، توزلا، عمرانیه، اسکودار، جزایر آدالار و غیره هستند.

جهت تصمیم گیری در مورد اینکه خرید خانه در بخش اروپایی استانبول از لحاظ آرامش زندگی و صرفه اقتصادی به نفع شماست و یا خرید ملک در قسمت آسیایی استانبول، با همکاران من در واحد فروش هلدینگ ریماکس تماس بگیرید.

در حاشیه تنگه بسفر اقشار ثروتمند استانبول در ویلاهای ساحلی بسفر ساکن هستند این ویلاها بسیار گران‌بها و مجلل بوده و در برخی موارد نیز ویلاها با سازه های چوبی نیز ساخته شده اند. این ویلاها در زبان ترکی استانبولی با نام (یالی) نیز معروف می‌باشند.

 

پیشنهاد میکنیم مطلب جاذبه های گردشگری استانبول را مشاهده کنید

برخلاف اکثر تصور عمومی، استانبول ابتدا در سمت آسیایی و در منطقه کادیکوی امروزی تاسیس شد و با این حال این شهر در دوره روم و عثمانی در قسمت اروپایی نیز رشد کرد و سپس با توسعه روز افزون تکنولوژی و گستره عمومی وسایل حمل و نقل، هر دو طرف اروپایی و آسیایی گسترش یافت. خطوط اتوبوس عمومی در سمت اروپایی دو برابر بیشتر از آسیا است در حالی که خطوط قطار در سمت آسیا یک و نیم برابر بیشتر از سمت اروپایی است. سمت آسیایی با تپه هایی مانند آیدوز تپسی و کاملیکا تپسی در تراز بالاتری از سمت اروپایی قرار دارد.

متقاضیان خرید خانه در استانبول باید بدانند اکثر جاذبه های گردشگری در قسمت اروپایی واقع شده و امروزه اغلب خریداران ملک در ترکیه بیشتر متمایل به خرید خانه در قسمت اروپایی استانبول می‌باشند چرا که در قسمت اروپایی جاذبه هایی شامل انواع مراکز خرید مدرن، باشگاه های ورزشی و استادیوم ها، رستوران‌های مدرن و لوکس، کافه‌ها، بیشتر کانال های تلویزیونی و مطبوعات، بازار قدیمی استانبول و آثار تاریخی و غیره بیشتر به چشم میخورد ولی قسمت آسیایی اغلب مسکونی بوده و از سمت اروپایی سرسبزتر است.

مردم ترکیه بسیار طرفدار فوتبال و تیم های لیگ برتر می‌باشند و در لیگ ترکیه سه باشگاه فوتبال شامل گالاتاسرای، بشیکتاش و کاسیم پاشا وجود دارد که هر سه در قسمت اروپایی واقع شده است و فقط تیم فنر باغچه در قسمت آسیایی قرار دارد.

قسمت آسیایی قدیمی تر از قسمت اروپایی بوده ولی قسمت اروپایی بسیار تاریخی تر از قسمت آسیایی می باشد و اکثر آثار باقیمانده از عثمانی در قسمت اروپایی استانبول واقع شده است.

قسمت اروپایی استانبول بیشتر به دلیل اینکه همیشه مرکز تجارت و صنعت بوده و تاجران بیشتری را به سمت خود جذب نموده و جمعیت آن از قسمت آسیایی بیشتر است. اکثر مستعمرات غرب و اروپا بیشتر در سمت اروپایی استانبول واقع شده است و تعداد هتل های سمت اروپایی بیشتر از سمت آسیایی بوده چرا که قسمت اروپایی مرکز جذب تجارت و گردشگری است زندگی شبانه در این قسمت متفاوت است.

لذا پیشنهاد تیم فروش هلدینگ سرمایه گذاری ریماکس به متقاضیان خرید ملک در استانبول که سرمایه ای بالاتر از 700 هزار لیر دارند خرید خانه در بخش اروپایی استانبول می باشد.

 

سرمایه گذاری در استانبول

آن دسته از کسانی که به دنبال خرید ملک در ترکیه هستند قطعا دارای اهدافی فراتر از داشتن یک سرپناه در این کشور هستند و حتماً اولین گزینه برای خرید املاک و مستقلات، خرید ملک در قسمت اروپایی استانبول را انتخاب خواهند نمود.

آن ها همچنین با خرید خانه در ترکیه علاوه بر اخذ شهروندی ترکیه به دنبال کانال های ارتباطی تجاری با اروپا و بین المللی هستند.

نکته قابل توجه دیگری نیز وجود دارد که اغلب سرمایه گذاران را به خرید خانه در قسمت اروپایی استانبول سوق می دهد و این نکته قیمت مناسب املاک بخش اروپایی در مقایسه با بخش آسیایی است. یعنی میزان عرضه خانه و املاک در بخش اروپایی استانبول به مراتب بیشتر از بخش آسیایی استانبول و ساخت پروژه های مدرن در بخش اروپایی بسیار بیشتر از بخش آسیایی می‌باشد.

امروزه برای اخذ شهروندی و یا اخذ اقامت ملکی در ترکیه می توان از پتانسیل بسیار خوب شهر استانبول برای شروع تجارت بین المللی استفاده نمود و با خرید خانه در استانبول سهم قابل توجهی از بازار جهانی را کسب کرد.

اگرچه هنوز ترکیه عضو اتحادیه اروپا نیست ولی در آینده‌ای نه چندان دور این امکان دور از دسترس نبوده چون دولت ترکیه درصدد فراهم نمودن کلیه شرایط کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا می باشد و در حال حاضر برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی علی الخصوص ایرانیانی که تمایل به تاسیس یک شرکت دارند و یا تصمیم به تغییر سبک زندگی با شرایط بهتری هستند خرید خانه در قسمت اروپایی استانبول بستر مناسبی را فراهم نموده است.

آمارها حاکی از آن است که اقتصاد ترکیه در حال رشد بوده و روند رشد همچنین ادامه دارد با تمامی این اوصاف خرید ملک در استانبول یکی از بهترین و جذابترین گزینه ها برای ارتباط با قاره اروپا محسوب می‌گردد.

تمامی موارد ذکر شده دلایلی برای خرید خانه در قسمت اروپایی استانبول بود لذا هر سرمایه گذار ایرانی با هدف خاصی تمایل به سرمایه گذاری و خرید ملک در بخش اروپایی استانبول را دارد.

 

قیمت خانه در استانبول به ریال

ارز رایج در استانبول لیر ترکیه یا دلار آمریکا می باشد و در بیش از 90 درصد معاملات املاک و مستغلات بمنظور ارائه قیمت در سایت های خرید خانه در استانبول قیمت ملک به دلار به مشتری بیان می شود.

ولی گاهی دیده می شود که طبق توافق معامله خرید خانه به یورو نیز معاملات انجام می گیرد. در صورتی که می خواهید قیمت خانه های استانبول را به ریال ایران به دست آورید کافی است قیمت روز لیر به ریال را در قیمت های مندرج در سایت  ضرب کنید.

با توجه به نوسانات ارز از قرار دادن قیمت ریالی واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در سایت معذور هستیم. البته همواره مشاوران ما در ریماکس آماده راهنمایی شما در زمینه خرید ملک در استانبول می باشند.

مشاور املاک در استانبول

در شهر استانبول نیز همانند سایر شهرهای جهان مشاورین املاک در حوزه خرید و فروش انواع ملک و زمین وجود دارد که خدمات مشاوره و ملکی را ارائه می‌نماید. نکته قابل توجهی که در عقد قراردادهای مشاور املاک و بنگاه‌های معاملاتی به چشم میخورد این است که همانند ایران دارای قراردادهای معتبری نمی‌باشند و لازمست پس از هر توافق فیمابین فروشنده و خریدار، برای قانونمند نمودن توافقات ملکی حتماً به دفترخانه اسناد رسمی در شهر استانبول مراجعه نمایند و تمامی شرایط را مجدداً در دفترخانه اسناد رسمی یا همان نوتر بصورت رسمی نوشته و ثبت نمایند.

از طرفی دیگر کمیسیون‌های دریافتی در شهر استانبول توسط بنگاه‌های املاک تقریباً برابر 4 درصد می‌باشد در حالی که شرکت ریماکس هیچگونه کمیسیونی از معاملات ملکی از مشتری اخذ نمی‌نماید و کمیسیون‌های این شرکت توسط مالک اصلی پروژه‌ها در شهر استانبول مطابق تفاهم نامه‌های عقد شده به این شرکت پرداخت می‌گردد و صرفاً مشاوره حرفه‌ای و خدمات ملکی رایگان توسط این شرکت ارائه می‌گردد.

تعدادی از مشاورین املاک مشهور در حوزه خرید و فروش ملک در استانبول شامل : املاک بابا، املاک آلتین گونش استانبول، املاک ریمکس بتا استانبول، املاک سیهان، مشاور املاک کارا دنیز، الوان املاک، املاک گارانتی، استانبول ریل استیت مارکتینگ، مشاور املاک ریمکس کوزا، مشاور املاک وی آی پی گاید استانبول، املاک آک سو بشیکتاش.

متقاضیان خرید خانه در استانبول اغلب با اجاره خانه بصورت یک ماهه سعی می کنند قدرت تطابق پذیری خود با این شهر و فرهنگ آن را محک بزنند. از این رو ما در ادامه به این مهم می پردازیم.

اجاره خانه در استانبول

بدلیل اهداف مختلفی که مسافران استانبول دارند، در این شهر اجاره نامه‌ها بصورت روزانه، ماهیانه و سالیانه منعقد می گردد.

اجاره روزانه، ماهانه و سالانه خانه در استانبول

اگر شما قصد دارید فقط چند روز در ترکیه بمانید و در این مدت به جای هتل و مسافرخانه می خواهید خانه اجاره کنید، بهتر است بدانید حداقل زمان اجاره منزل روزانه در ترکیه، یک هفته است و اجاره نامه ای نوشته نمی شود.

در طول مدت اجاره، اجاره کننده فقط اجاره خانه را پرداخت می کند و تمام هزینه های دیگر اعم از آب، برق و گاز بر عهده صاحب خانه می باشد. اکثر خانه های موجود برای اجاره روزانه در استانبول، دارای مبلمان، تختخواب و اینترنت رایگان می باشند و باید حداقل ۷ الی ۱۰ روز قبل از سفر، هماهنگی های لازم را انجام دهید.

اجاره ماهانه خانه یکی از پر متقاضی ترین و پر طرفدار ترین روش های اجاره در ترکیه است. حداقل زمان اجاره ماهانه، 1 ماه است و در طول این مدت تمام هزینه ها مانند آب، برق، گاز و شارژ ساختمان بر عهده اجاره کننده می باشد. بهتر است بدانید اگر قبل از 1 ماه بخواهید خانه را تخلیه کنید، باید هزینه کل 1 ماه را پرداخت نمایید.

اجاره سالانه خانه در ترکیه یکی از روش های اخذ اقامت در این کشور می باشد که مهاجران و اتباع خارجی با استفاده از آن می توانند در ترکیه ساکن و مقیم شوند. در اجاره سالانه خانه نیازی به پرداخت پول پیش و رهن نیست و فقط باید 3 برابر اجاره خانه را به عنوان دیپوزیت پرداخت کنید. بعد از نوشتن اجاره نامه، تمام کنتورهای آب، برق و گاز به نام اجاره کننده می شود و بعد از اتمام قرارداد همه کنتورها به نام صاحب خانه بر می گردند.

قیمت اجاره خانه در استانبول

قیمت اجاره خانه در استانبول با توجه به محله ها و مناطق مختلف تعیین می شود و به موقعیت مکانی ملک، سال ساخت ساختمان، طبقه و تعداد اتاق ‌های خواب خانه بستگی دارد. معمولا حداقل اجاره خانه در استانبول 700 لیر است و با توجه به منطقه و لوکس بودن خانه به 7000 لیر نیز می رسد. به طور مثال میانگین هزینه اجاره خانه در مرکز استانبول برای یک آپارتمان دو خوابه، ۲۰۰۰ لیر است و هزینه اجاره آپارتمان دو خوابه در محله بیلیک دوزو ۱۲۰۰ لیر می باشد.

اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه

اگر شما با ویزای توریستی به کشور ترکیه سفر کرده اید و می خواهید با اقامت توریستی، ملک اجاره کنید، باید حداقل 6000 دلار به عنوان سرمایه در حساب بانکی خود داشته باشید. البته در این صورت فقط به مدت یک سال مجوز سکونت در این کشور را کسب می کنید. اقامت از طریق اجاره خانه در واقع همان اقامت توریستی است که سالانه تمدید شده است و می تواند به شما برای اخذ اقامت دائم کشور ترکیه کمک کند. برای اجاره خانه در ترکیه باید بالای 18 سال سن داشته باشید و هزینه اجاره را در ابتدای هر ماه پرداخت کنید.

خرید خانه از پروژه Büyükçekmece استانبول

یکی از بزرگترین پروژه های استانبول که کارگزاری فروش واحدهای مسکونی آن به شرکت ریماکس واگذار گردیده است پروژه بویوک چکمجی می‌باشد که در صفحه خرید خانه در پروژه بویوک چکمجی استانبول موجود در بالای همین صفحه می‌توانید تصاویر و شرایط آن را مشاهده کنید.

آیا می توان با خرید خانه در ترکیه به میزان 250 هزار دلار، برای فرزندان بالای 18 سال نیز اقامت دائمی اخذ نمود؟

در قوانین مهاجرتی دولت ترکیه با سرمایه گذاری بالای 250 هزار دلار، صرفا می توان برای شخص خریدار، همسر ایشان و فرزندان زیر 18 سال شهروندی ترکیه را دریافت نمود.

نوع سندی که برای خرید آپارتمان در ترکیه صادر می‌شود به چه رنگ بوده و نشانگر چیست؟

تمامی اسناد ملک های موجود در شرکت ریماکس قبلا توسط وکیل شرکت بررسی شده و تمامی پروژه ها دارای سند قرمز بوده که نشانگر اخذ کلیه مجوزهای قانونی می‌باشد.

بهترین شهر ترکیه برای سرمایه گذاری و خرید خانه کدام شهر می‌باشد؟

به ترتیب شهرهای استانبول، ازمیر و آنکارا بهترین شهرها برای سرمایه گذاری در ترکیه می‌باشد ولی آمار خرید خانه در شهر استانبول و میزان ارزش افزوده آن نسبت به سایر شهرها بیشتر است.

هزینه های انتقال سند در ترکیه برای خرید و فروش ملک چه میزان می‌باشد؟

در ترکیه علاوه بر مالیات خرید و فروش ملک، هزینه انتقال سند به میزان 4 درصد از ارزش ملک خریداری شده است که بصورت توافقی فیمابین خریدار و فروشنده تقسیم می‌گردد.

5/5 - (24 امتیاز)
  1. با سلام
    مغازه ای در بابلسر دارم
    ایا میتوانم با معاوضه آن و پرداخت مبلع500/000 تومان ملکی در استامبول بخرم؟

    • سلام وقت بخیر
      از پیغام شما سپاسگزارم
      در حال حاضر تهاتر ملکی انجام نمیگیرد در صورتیکه خرید ملک، نقدی یا اقساطی داشتید با شماره تلفن های شرکت در ارتباط باشید.
      با تشکر.

  2. بایک میلیار تومان آپارتمان چند خوابه در استانبول میشه خرید
    اخذ اقامت هم میشه ؟
    در جزیره های مسکونی اطراف استامبول چطور؟

    • سلام واقعیت را بخواهید این عدد بسیار کم هست برای خرید خانه در استانبول. ولی در منطقه پایین شهر میشه براتون آپارتمان 70 متری خرید.

  3. متاسفانه ، اعلام شما مبنی بر عدم دادن اقامت به خرید های اسنیورت صخیح نیست .
    من می خواستم ، شما را به عنوان مشاور انتخاب کنم ، اما ای خبر ناصحیح ، باعث شک بنده شد .

  4. خسته نباشید.تخصصم ساختمانه و بازسازی خانه های مستقل(حیاط دار).بدنبال یه خونه با قیمت مناسب در ترکیه هستم(روستایی یا در یک منطقه متوسط در شهرهایی با هوای مدیترانه ای).خونه قدیمی که نیاز به بازسازی داشته باشه…..و بتونم با دریافت اقامت موقت،در نهایت تابعیت رو هم بعد از چند سال بگیرم.]یا چنین خونه ای میشه خرید؟ سراغ دارید؟و آیا خودم میتوم اونو بازسازی کنم؟

  5. سلام. من خودم مشاور املاک در استانبول هستم و دوست های ایرانی زیادی دارم که میان پیش من برای خرید خانه. شما هم اگر مشتری داشتید از 800 میلیون به بالا میتونم براتون ملک بگیرم.

    • سلام دوست عزیز. ریماکس صرفا یک مشاور املاک نیست بلکه در بسیاری از پروژه ها سهامدار هستش و ما بعنوان سازنده املاک در ترکیه در حال فروش خانه و آپارتمان در این کشور و قبرس هستیم.

  6. با سلام
    لطفا یک محله خوب که میتونم تو استانبول خونه خرید کنم و نزدیک محله ینی کوی باشه برام معرفی کنید البته خانه مد نظرم میخواستم داخل مجتمع باشه که نگهبانی شبانه روزی داشته باشه. ممنونم ریماکس

    • سلام دوست عزیز، محله بشیکتاش نزدیک به محله ینی کوی استانبول هستش و یک محله بسیار خوب محسوب میشه و شرکت ما پروژه های متعددی تو این منطقه داره که همگی دارای نگهبانی، استخر و پارکینگ رو بسته است.

  7. ضمن سلام و عرض ارادت
    من میخوام تو ترکیه ملک بگیرم و آیا در صورتیکه سند خونه به نام من زده بشه آیا همسرم هم میتونه اقامت موقت ترکیه بگیره یا خیر؟ یا حتما بایستی ملک به نام ایشون هم باشه؟
    ممنون

    • سلام. مشکلی نداره ازتون خواهش کنم این سوال رو به شماره مشاور حقوقی ما در امور اخذ اقامت در ترکیه بصورت مستقیم در استانبول که شماره ایشون هم رو سایت هستش بفرستید؟ قطعا سوالات دیگری هم پیش میاد میخام ارتباط تون مستقیم باشه.
      در صورتیکه شما ملک زیر 250 هزار دلار خریداری نمایید بایستی سند ملک به نام شما و شوهرتون تنظیم بشه که بتونیم برای اقامت موقت اقدام نماییم و اقامت موقت به نام شما و همسرتون اخذ بشود.

  8. وقت بخیر و با تشکر از مطالب جدیدتون
    من در ترکیه میخوام 3 تا خانه در 3 شهر مختلف بگیرم حتما بایستی همه خانه ها در یک شهر خریداری بشه تا بتونم اقامت بگیرم؟

    • سلام . نه مشکلی نداره شما اگر جمع سه تا خریدتون 250 هزار دلار بشه در شهرهای مختلف ترکیه می تونید اقامت ترکیه رو بگیرید ولی علت اینکه همه به استانبول رو آوردن واسه خرید ملک اینه که فروشش بعدا خیلی راحته اگر خواسته باشید ارتقا بدید سطح زندگی تون رو و مثلا تشریف ببرید انگلیس یآ آمریکا و سایر ممالک پیشرفته املام و مستغلات بخرید .

  9. سلام روز بخیر
    من یه پسر دارم سنش بالای 18 سال هستش و حتما میخوام پسرم نیز در ترکیه با خرید ملک در استانبول اقامت دائم بگیره، آیا اگر من تو ترکیه خونه به نام خودم باشه ایشون نیز میتونه شهروندی ترکیه رو داشته باشه ؟
    خواهشمندم توضیح کامل دهید
    ممنون

    • طبق قوانین اقامت ترکیه در سال 2021 و حتی قبل اون، در صورتیکه فردی بالای 18 سال در ترکیه شخصا خانه خریداری ننماید امکان اخذ شهروندی با خرید ملک در ترکیه از طریق والدین ایشان برای فرزند بالای 18 سال امکان پذیر نیست.
      لذا بایستی متقاضی بالای 18 سال شخصا خانه در ترکیه خریداری نماید.

  10. عصر بخیر،
    در حال حاضر به کدوم مناطق در استانبول برای خرید خانه و اخذ اقامت هیچ گونه امتیازی نمیدن؟

    • اخیرا پیرو بخشنانه های صادر شده از جانب اداره مهاجرت، برای خرید خانه در استانبول در مناطق اسنیورت و فاتیح هیچ گونه امتیاز و اقامتی صادر نمیگردد

  11. سلام و درود بر شما
    من نزدیک به 2 میلیون دلار پول دارم و میخوام در استانبول ویلا یا آپارتمان دوبلکس خرید کنم آیا میتونم آپارتمان با متراژ بالا هم بخرم؟

    • شما میتونین با مبلغ 2 میلیون دلار آپارتمان پنت هاوس 300 متری بگیرید که منظره آن در استانبول رو به دریای مرمره هست این واحدها به دو شکل آماده و نیمه آماده وجود داره که شما خود میتونین از صفر بصورت دیزاین و طراحی نمایید.

    • مدارک مورد نیاز برای خرید خانه در استانبول، اصل پاسپورت و ترجمه پاسپورت، ترجمه شناسنامه و کارت ملی، افتتاح حساب بانکی در ترکیه، 3 قطعه عکس. واسه افتتاح حساب بانکی باید حتما معرف داشته باشید نگران نباشید همکارای من کمک تون میکنن و در اولین حضورتون در استانبول براتون حساب باز میکنن.

  12. سلام وقت بخیر
    من میخوام تو استانبول خونه بگیرم برا اخذ شهروندی تا چند سال پس از خرید نمیتونم بفروشمش؟
    لطفا راهنمایی نمایید

    • بعد از خرید املاک در هر نقطه ای از ترکیه که استانبول هم شاملش میشه برای اخذ شهروندی با سرمایه بالای 250 هزار دلار و پس از انتقال سند به نام خریدار برای آنکه شهروندی اخذ شده حفظ گردد تا 5 سال نبایستی خانه مورد نظر فروخته شود.

  13. سلام من میخوام برای اخذ شهروندی در ترکیه دو تا آپارتمان در استانبول بگیرم آیا جمع این دو آپارتمان برابر ۲۵۰ هزار دلار باشه آیا میتونم پاسپورت بگیرم؟
    لطفا توضیح بدین

    • با خرید ۲ یا چند خانه که ارزش تجمیعی خانه ها یا آپارتمانهای خریداری شده از ۲۵۰ هزار لیر بیشتر باشد امکان اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه امکان پذیر است