خرید خانه دز انکارا

خرید ملک در آنکارا

آنکارا در سال 1923 از طرف آتاتورک (بنیانگذار و رهبر اصلاحات بنیادی در ترکیه) به عنوان پایتخت این کشور اعلام گردید. شهر آنکارا در مرکز ترکیه و آناتولی مرکزی قرار گرفته است و با مساحت 24.521 کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 5.5 میلیون یکی از شهرهای مهم همسایه غربی ایران و بعد از استانبول بزرگترین شهر این کشور به شمار می رود. در این مطلب تلاش کرده ایم یک راهنمای کامل برای خرید ملک در آنکارا به شما ارائه دهیم.

پیش فرض ما بر این است افرادی که در حال مطالعه این صفحه هستند از قوانین خرید ملک و مهاجرت به ترکیه اطلاعات کافی دارند در غیر اینصورت پیشنهاد اکید ما بر این است به صفحه خرید خانه در ترکیه بروید و بصورت کامل از قوانین خرید املاک و مستغلات و دریافت شهروندی ترکیه اطلاعات کسب نمائید. لذا در ادامه از بیان مکررات جلوگیری نموده و به معرفی شهر آنکارا و محله‌های جذاب این شهر برای اجاره و خرید خانه، آپارتمان، ویلا و سوئیت می پردازیم.

آنکارا (دارای نام قدیمی انقره) مرکز اداری ترکیه و یک شهر دانشگاهی بزرگ می باشد و این باعث شده اکثریت جمعیت آن را کارمندان دولتی، دانشجویان دانشگاه ها و کارکنان سفارت ها و دیپلمات های خارجی تشکیل دهند، در نتیجه خدمات، امکانات و تسهیلات منحصربفردی در این شهر ایجاد شده است .

خرید خانه در آنکارا

به طور کلی آنکارا جزء کلان شهرهای کشور ترکیه محسوب می شود که خیلی توریستی نیست و برخلاف شهرهای استانبول، آنتالیا و دیگر شهرهای توریستی این کشور، توریست و گردشگر زیادی در این شهر دیده نمی شود. اکثر افرادی که در این شهر زندگی می کنند، ترک هستند و شهروندان ترکیه می باشند. شهر آنکارا از نظر فرهنگی و شرایط زندگی از سطح بالایی برخوردار است و می توان گفت یکی از بهترین شهرهای ترکیه می باشد. همچنین از نظر امکانات رفاهی و تحصیلی در جایگاه بسیار خوب و مناسبی در سطح جهان قرار گرفته است.

آنکارا به شهر استانبول خیلی نزدیک است و بازارها و مراکز خرید بسیار زیادی دارد که همین یکی از مزیت ها جهت خرید خانه در آنکارا به حساب می آید. از دیگر مزایای ویژه و منحصر به فرد خرید املاک و مستغلات در شهر آنکارا می توان به هزینه‌ های پایین زندگی، آب ‌و هوای بسیار خوب، حمل ‌و نقل قوی و بازدهی خوب سرمایه‌ گذاری اشاره کرد.

چند سالی است که پروژه های ساختمانی زیادی در این شهر آنکارا شروع به کار کرده اند و ساخت و ساز به شدت افزایش یافته است. به همین دلیل مهاجران و اتباع خارجی تمایل زیادی به خرید ملک در آنکارا و سرمایه گذاری از این طریق پیدا کرده اند. به دلیل افزایش تقاضا برای خرید خانه و ملک، قیمت املاک در این شهر مدرن و نسبتا پرجمعیت سیر صعودی پیدا کرده است و روز به روز به قیمت خانه ها اضافه می شود.

مهم ترین مزیت خرید ملک در آنکارا این است که شما می توانید ظرف مدت چند ماه اقامت دائم کشور ترکیه را اخذ کنید و شهروند این کشور زیبا و سرسبز شوید. قیمت ملک و خانه در این شهر از شهرهای اروپایی و دیگر شهرهای ترکیه ارزان تر و مناسب تر است. بهتر است بدانید قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در آنکارا حدودا 1000 لیر است و عمر مفید یک خانه در این شهر 18 سال می باشد.

آنکارا اهمیت خاصی برای ترک های سکولار دارد، زیرا این شهر مکانی است که عصر جدیدی از تاریخ ترکیه را رقم زده است، این شهر سنبل استقلال، توسعه و پیشرفت کشور ترکیه می باشد.

ادامه مطالب این صفحه اطلاعات مفیدی برای خرید ملک در آنکارا در اختیار شما قرار خواهد داد. پس همراه ما باشید.

تاریخچه آنکارا

تاریخچه آنکارا

شهر آنکارا سرنوشت پر فراز و نشیبی را گذرانده است و بارها و بارها توسط سلسله های گوناگون مورد حمله و در نهایت فتح شده است. همچنین خوب است بدانید که از مهم ترین مردمان و سلسله هایی که نقش پر رنگی در تاریخ شهر آنکارا داشته اند ، می توان به رومیان ، ایرانیان ، سلجوقیان ، عثمانیان و فریگیه ای ها اشاره کرد. با این که سال ها از حکومت این افراد بر آنکارا گذشته است اما هنوز هم آثار بسیار زیادی از آن ها در موزه های این دیار و دیگر شهرهای دیگر ترکیه به چشم می خورد.

آنکارا یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور ترکیه محسوب می شود و به همین خاطر شرح کامل تاریخ آن در این مقاله نمی گنجد.

ناگفته نماند که اهمیت شهر آنکارا به زمان هیتی ها بر می گردد. هیتی ها همان سلسله ای بودند که در هزاره دوم قبل از میلاد در قسمت های آسیای میانه و صغیر و بخصوص سوریه حکمرانی می کردند. پس از آن ها به ترتیب فریگیه ای ها و بعد از آن لیدی ها، ایرانی ها، یونانی ها، گالات ها، رومی ها، بیزانس ها و ترک ها با جنگ های فراوان صاحب این شهر شدند. در ابتدا سلجوقیان و سپس عثمانیان صاحب آنکارا شدند؛ تا در نهایت جمهوری ترکیه تشکیل و آنکارا به عنوان یکی از شهرهای بزرگ آن شروع به فعالیت کرد و بر سر زبان ها افتاد.

سیستم حمل و نقل آنکارا

خریداران ملک در آنکارا مشاهده خواهند کرد که سیستم حمل و نقل آنکارا به شدت پیشرفته و منظم است. این شهر زیبا و سرسبز برای حمل و نقل عمومی از اتوبوس شهری و بین شهری، مینی بوس، تاکسی، متروی زیرزمینی و دلموش استفاده می کند. اپراتورهای اتوبوس خصوصی و عمومی برای حمایت از مسافران و ارائه خدمات به آنها، با هم رقابت می کنند. مینی بوس ها و دلموش ها خیلی سریع مسافران را جا به جا می کنند و به آنها به بهترین شکل ممکن خدمات ارائه می دهند.

متروهای زیرزمینی آنکارا نیز بسیار کارآمد و سیستماتیک هستند و به اکثر نقاط این شهر رفت و آمد دارند. تاکسی ها نیز به راحتی در دسترس قرار می گیرند و تا پاسی از شب در شهر آنکارا تردد دارند و به شهروندان و مسافران خدمات می دهند. همچنین برای تردد بین شهری می توان از اتوبوس های بین شهری استفاده کرد. شما بعنوان متقاضی خرید خانه در آنکارا یا مسافر، با توجه به بودجه خود و مقصد مورد نظرتان می توانید یکی از این سیستم های حمل و نقل عمومی را انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید.

سیستم حمل و نقل آنکارا

آب و هوای شهر آنکارا

آب و هوای شهر آنکارا مدیترانه ای است و دارای تابستان هایی خشک و نیمه شرجی و زمستان هایی معتدل و بارانی می باشد. تابستان ها هوا گرم و خشک است و زمستان ها معمولا برف و باران می بارد. در برخی شب های زمستان دمای هوا به منفی 15 درجه سانتیگراد نیز می رسد. در تابستان حدودا دمای هوا ۳۰ درجه سانتیگراد است و با وجود گرما کمی مرطوب و مطبوع می باشد.

بهترین فصل برای سفر بمنظور اجاره آپارتمان و خرید خانه و املاک و مستغلات مسکونی و تجاری به شهر آنکارا مدرن و بزرگ، تابستان است و اصلا نگران گرمای آن نباشید. شما می توانید از اواخر شهریور تا اواخر مهر ماه به شهر آنکارا سفر کنید زیرا وضعیت آب و هوا در این مدت تقریبا ثابت است و هوا به شدت مطبوع، دلپذیر و خنک می باشد.

خرید خانه و آپارتمان در آنکارا

اگر که مایل به خرید آپارتمان و خانه در آنکارا و یا اجاره ویلا و آپارتمان در آنکارا هستید نیاز دارید شناختی نسبی از مناطق مختلف شهر داشته باشید. این آشنایی باعث خواهد شد تصمیم گیری بهتری درباره خرید ملک داشته باشید.

کیفیت و هزینه زندگی در آنکارا به نسبت سایر شهرهای ترکیه کمی متفاوت تر است. غذا کیفیت بهتری و قیمت ارزان تری دارد. به علاوه استفاده از  تاکسی نیز در مقایسه با شهرهای توریستی ترکیه ارزان تر می باشد.

 

وجود کارخانه های متعدد در اطراف شهر موجب شده که خرید پوشاک ، کیف و کفش نیز به نسبت سایر شهر ها ارزانتر و با تنوع بیشتری باشد. در ارتباط با آنکارا نسبت به شهرهای دیگر ترکیه تبلیغات کمتری برای جذب خارجیان انجام شده است. به همین دلیل درخواست متقاضیان برای خرید ملک و اقامت در آنکارا و یا سفر توریستی به آنکارا کمتر از شهرهای توریستی دیگر در کشور ترکیه می باشد.

پیشنهاد میکنیم صفحه خرید خانه در استانبول را نیز مطالعه کنید.

قیمت خانه و آپارتمان در آنکارا

آنکارا به عنوان یک شهر صنعتی رشد قابل توجهی در بخش املاک و مستغلات در سال های اخیر داشته است. بسیاری از شرکت های معروف سرمایه گذاری شهر آنکارا را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. با مقایسه قیمت ملک در آنکارا طی چند سال اخیر درمی یابیم که قیمت ها در حال افزایش می باشند.

طی سال های گذشته نسبت به سال 2020 قیمت مسکن در آنکارا نوسان کمتری داشته است. برای مثال در سال های گذشته به طور متوسط قیمت مسکن در آنکارا تنها 10 درصد افزایش داشته است. بر اساس آمارهای موجود قیمت ملک در این شهر بین سال 2015 تا 2016 به طور متوسط 15 درصد رشد داشته است.

 

 

افزایش قیمت ها در سال گذشته در مناطق مختلف آنکارا ثابت نبوده است. به طور مثال در محله های Kızılcaham’da و Pursaklar شاهد افزایش قیمت بیش از 20 درصد بوده ایم. در محله Etimesgut با معادل فارسی “اتی مسگوت” قیمت ملک رشد بیش از 25 درصد داشته است. نرخ اجاره خانه و آپارتمان نیز نسبت به سال گذشته در این منطقه از شهر آنکارا حدود 30 درصد افزایش داشته به همین دلیل یکی از محله های گران قیمت در آنکارا به شمار می رود.

قیمت متوسط آپارتمان به ازای هر متر مربع در آنکارا 1060 لیر می باشد. عمر مفید یک خانه در این شهر به طور متوسط 18 سال می باشد. گاهی اوقات اختلاف قیمت بین مناطق مختلف آنکارا باعث سردرگمی خریداران ملک می شود و این سوال برای متقاضیان خرید خانه در آنکارا پیش می آید که کدام مناطق آنکارا برای خرید خانه مناسب تر است؟ در ادامه مطلب به این پرسش پاسخ خواهیم داد.

معرفی مناطق مختلف برای خرید ملک در آنکارا

شهر آنکارا از مناطق شهری مختلفی تشکیل شده است که عبارت اند از :

  • محله اتی مسگوت
  • آلتین داغ
  • ماماک
  • چانکایا
  • منطقه پورساکلار
  • کئچی اؤرن
  • یئنی محله
  • محله سینجان آنکارا

در بین این مناطق محلات اولوس، قلعه و صحیه واقع در منطقه شهری آلتین داغ چانکایا شهر قدیمی آنکارا معروف به انقره حساب می شوند. محلات سیران باغلاری، خیابان تونالی، بلوار آتاتورک، میدان قیزیل آی و آنیت قبیر در این منطقه شهری واقع شده است. بخشهایی از کئچی اؤرن و ماماک نیز نزدیک به مرکز شهر واقع شده اند.

 

حال با این همه منطقه شهری مختلف در آنکارا که هر کدام به نوبه خود دارای محله های زیادی هستند آشنایی با این منطقه ها برای یک سرمایه گذار یا یک متقاضی خرید ملک در آنکارا بسیار سخت و زمان بر خواهد بود.

با مشاوران گروه ریماکس تماس بگیرید تا شما را در انتخاب محله مناسب با بودجه شما برای خرید ملک در آنکارا راهنمایی کنند.

بهترین مناطق آنکارا برای خرید ملک

چانکایا: چانکایا به عنوان با ارزش ترین منطقه در آنکارا شناخته می شود که قیمت هر متر مربع مسکن در آن 2800 لیر می باشد. قیمت یک واحد آپارتمان با متراژ 100 متر مربع در این منطقه از شهر انقره به طور متوسط 230 لیر می باشد در حالی همان واحد به قیمت 1600 لیر ماهیانه به اجاره داده می شود.

یئنی محله: یئنی محله از لحاظ وسعت بزرگترین محله ی آنکارا می باشد. قیمت مسکن در این منطقه نسبت به چانکایا ارزان تر است و گزینه مناسبی برای خرید ملک در آنکارا می باشد. قیمت هر متر مربع در این محله 1350 لیر می باشد. قیمت یک واحد آپارتمان به متراژ 100 متر مربع در این منطقه 185 هزار لیر می باشد. قیمت اجاره بهای همین واحد حدودا 1260 لیر می باشد.

گول باشی: یکی از مناطقی که شرکت های بزرگ و معروف شهرسازی در آن سرمایه گزاری کرده اند محله گول باشی می باشد در این محله قیمت هر متر مربع مسکن 2340 لیر می باشد. متوسط ​​قیمت آپارتمان 100 متر مربعی در این محله 18900 لیر و متوسط ​​قیمت اجاره آن 1225 لیر می باشد.

خرید ملک در مرکز شهر و مناطق لوکس آنکارا

محله کیزیلای و منطقه چانکایا در شهر آنکارا محله های مناسبی برای زندگی هستند. منطقه کیزیلای مرکز شهر آنکارا می باشد. این منطقه پر از مراکز خرید است و به علاوه سفارت آمریکا نیز در همین منطقه واقع شده است. اگر جهت کارهای مربوط به ویزا می بایست به سفارت امریکا بروید به راحتی این امر امکان پذیر است.

منطقه چانکایا در آنکارا نیز در واقع گرانترین منطقه این شهر می باشد. مجتمع های مسکونی لوکس و با امکانات کامل در این منطقه شهر قرار گرفته اند.

اگر تمایل به خرید ملک در آنکارا و در لوکس ترین و گران ترین منطقه این شهر را دارید، منطقه چانکایای آنکارا جایی است که برای شما مناسب است.

خرید ملک در آنکارا منطقه چانکایا

پیشنهاد ما خرید خانه یا آپارتمان در آنکارا منطقه چانکایا (Çankaya ) می باشد. چرا که اگر بخوایم چند محله با ارزش و به قولی لاکچری برای خرید خانه در آنکارا را به شما معرفی کنیم بی شک همه آنها در این منطقه قرار دارند. این محله ها به ترتیب عبارت اند از :

  • محله ی اُران (Oran)
  • محله ی یلدیز اولر (Yildizevler)
  • محله ی امید (Ümit)
  • محله ی موتلو کنت (Mutlukent)
  • محله ی چیدم (Çiğdem)
  • محله ی آنیت تپه (Anittepe)
  • محله ی بلوک های ایشجی (İşçi Blokları)
  • محله ی چای یولو (Çay yolu)
  • محله ی إمک (Emek)
  • محله ی باهچلی اولر (BahÇelievler)

قیمت خانه در این مناطق آنکارا از شش هزار تا 30 هزار لیر متغیر می باشد. همچنین می توان گفت بسیاری از افراد سرشناس آنکارا در این منطقه زندگی می کنند.

 

در صورتی که قصد خرید خانه یا سرمایه گذاری در شهر بدروم را دارید صفحه خرید ملک در بدروم را مشاهده کنید

منطقه های نامناسب جهت خرید ملک در آنکارا

منطقه شهری پورساکلار و بخشهایی از کئچی اورن، یئنی محله و ماماک جزو محله های حاشیه نشین آنکارا هستند. محله های کناری اتی مسگوت وضعیت نسبتاً بهتری نسبت به محلات دیگر حاشیه ای دارند.

روستاهای آشاغی یورتچو و یوخاری یورتچو واقع در شمالغرب آنکارا امروزه به مثابه شهرکهای مدرن جزو منطقه شهری اتی مسگوت به حساب می آیند از این جمله اند. دلیل توصیه نشدن این مناطق نیاز به آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم بومی، فرهنگ و همچنین اقشار کم درآمد جامعه می باشد.

 

چرا آنکارا برای خرید خانه و آپارتمان بهترین گزینه است؟

همان طور که گفتیم آنکارا پایتخت ترکیه است ! شاید با توجه قیمت مسکن ایران در پایتخت شما هم فکر کنید قیمت ملک در آنکارا بیشتر از سایر شهر ها است. ولی باید بگوییم در کشور ترکیه برعکس ایران می باشد و قیمت ملک در آنکارا نسبت به سایر شهرهای ساحلی و توریستی پایین تر می باشد. در نهایت یکی از بزرگترین مزایای خرید خانه در آنکارا اخذ پاسپورت کشور ترکیه پس از طی مراحل قانونی آن میباشد.

لازم به ذکر است متوسط قیمت هر متر آپارتمان در آنکارا حدود 1000 لیر می باشد. که می تواند رقم وسوسه برانگیزی برای خرید ملک باشد. همچنین هزینه شارژ ماهیانه در آنکارا به امکاناتی که مجتمع ها یا ساختمان ها ارائه می کنند بستگی دارد و این مبلغ بین 200 تا 400 لیر متغیر است.

در ادامه به آشنایی با جاذبه های گردشگری آنکارا می پردازیم جاهای که می توانید اوقات فراغت خود را در آن پر کنید.

جاذبه های گردشگری شهر آنکارا

شهر آنکارا دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که بیشتر آنها جنبه تاریخی و فرهنگی دارند. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری انقره بمنظور ترغیب متقاضیان خرید خانه در آنکارا خواهیم پرداخت.

 

پیشنهاد میکنیم صفحه خرید خانه در کوش آداسی را مشاهده کنید.

دریاچه موگان یا گولباشی

فرصت قایق‌سواری در دریاچه زیبای موگان یا گولباشی را از دست ندهید. این دریاچه یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعت گردی در شهر آنکارا می‌باشد. اگر قصد دارید از دریاچه موگان دیدن کنید، کافیست ۲۵ کیلومتر به سمت جنوب آنکارا و در مسیر جاده آنکارا- قونیه حرکت کنید و نسبت به خرید خانه در آنکارا اقدام نمائید. برای بازدید از دریاچه کافیست یک قایق کرایه کنید و از تمام مناظر اطراف دیدن کنید.

باغ وحش آتاتورک

پارک جنگلی و باغ آتاتورک آنکارا Atatürk Forest Farm and Zoo که با نام های باغ گیاه شناسی آتاتورک و یا باغ آتاتورک نیز شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های طبیعی – گردشگری کشور ترکیه و پارامترهای جذاب نمودن این شهر جهت خرید ملک و آپارتمان توسط مهاجرین می‌باشد.

پارک آتاتورک در سال 1925 افتتاح شد و در آن انواع گونه های گیاهی و جانوران بومی نگهداری می‌شود. جالب است بدانید در قسمت جنوب شرقی پارک جنگلی قسمتی به نام  “باغ بلگراد” وجود دارد. این پارک جنگلی دارای چای‌خانه، باغ‌وحش و محل‌های مناسب کمپ و پیک‌نیک می‌باشد.

کوه الما داغ

کوه  الماداغ  با ارتفاع 1855 متر در 23 کیلومتری شرق آنکارا قرار دارد. از این کوه می توانید بهترین منظره از شهر آنکارا را مشاهده کنید؛ اما علت شهرت کوه الماداغ به پیست اسکی آن است. این کوه پاتوق خوبی برای ورزش‌های زمستانی و اسکی در تور ترکیه است. ساعت کار مجموعه پیست اسکی الماداغ از 9:30 دقیقه صبح تا 5:30 بعد از ظهر است.

اگر علاقه به ارتفاع دارید در این منطقه از آنکارا نسبت به خرید خانه، اجاره ویلا و آپارتمان اقدام کنید!

موزه تمدن آناتولی

 

موزه آناتولی یا موزه تمدن آنکارا مجموعه ای بی‌نظیر از تمدن مردم آناتولی ترکیه را به نمایش می‌گذارد. منطقه آناتولی در واقع نشانگر قسمت آسیایی این کشور است که محدوده آن از دریای سیاه تا مدیترانه را شامل می‌شود. در تالار مرکزی موزه آثاری از دوران پارینه‌سنگی، میان‌سنگی، نوسنگی، عصر برنز، تمدن اقوام آشوری و هیتیت ها به نمایش گذاشته‌ شده است. در طبقه زیرین موزه نیز آثاری باقی مانده از زمان حکومت رومی ها و یونانی بر قلمرو ترکیه وجود دارد. ساعت کار موزه آناتولی از ساعت 8:30 صبح تا 6:30 بعد از ظهر است.

برج آتاکوله

برج و مرکز خرید آتاکوله اولین مرکز خرید در آنکارا است، که از آن می‌توان به‌ کل شهر مشرف بود. این برج که در سال 1989 میلادی به‌عنوان نمادی از آنکارای مدرن و حتی ترکیه ساخته شد. از هر نقطه شهر انقره می‌توانید این برج و مرکز خرید را مشاهده کنید جایی که در آن پویایی شهر آنکارا سنجیده می‌شود. معماری این برج بی‌شباهت به برج میلاد تهران نیست. در طبقه فوقانی برج آتاکوله آنکارا رستوران گردان، مراکز خرید، رستوران و کافی شاپ جهت پذیرایی از بازدیدکنندگان و متقاضیان خرید خانه در انقره وجود دارد.

مسجد قوجاتپه یا کوجاتپه

ساخت مسجد قوجاتپه در سال 1940 میلادی به درخواست وزیر وقت رئیس‌جمهور ترکیه در امور مذهبی “احمد حمدی آکسکی” صورت گرفته شد. آن‌ها قصد داشتند که یک مرکز برای اجتماع مسلمانان در آنکارا تاسیس کنند. به دلیل نوع معماری و نگاه مدرن در ساخت این مسجد، انتقادهای بسیاری از سوی جوامع مذهبی ترکیه به نوع معماری آن وارد شد.

در واقع ابتدا قرار بود مهندس دالوکای طراح اصلی مسجد باشد اما پس از انتقادها طراحی مجدد به مهندس خسرو تایلا و فاتح اولواِنگین سپرده شد. در سال 1969 در رقابت بین مسجد شاه سیفل اسلام‌ آباد پاکستان و مسجد کوجاتپه، سرانجام این مسجد به‌عنوان بهترین و بزرگ‌ترین مسجد مدرن با گنجایش 24000 نمازگزار انتخاب شد.

آرامگاه آتاتورک

اگر متقاضی دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در آنکارا هستید باید بدانید این شهر مقبره آتاتورک رو درون خود جای داده است مردی که زندگی خود را برای استقلال ترکیه و مدرن سازی آن صرف کرد. آرامگاه آتاتورک یا مصطفی کمال آتاتورک که به پدر مدرن سازی کشور ترکیه مشهور است در شهر آنکارا قرار دارد. آنیت کابیر یا آنیت قابیر در واقع به معنای قبر است که به مناسبت بزرگداشت آتاتورک توسط استاد امین اونات طراحی شد.

 

در هنگام ساخت مقبره مشخص شد که آثاری از عصر یخبندان منطقه آناتولی در تپه مورد نظر وجود دارد بنابراین باستان شناسان آثار یافت شده را به موزه آناتولی منتقل کردند. به طور کلی بخش های مختلف مقبره شامل آرامگاه، موزه سکه و اسکناس و بخش هدایا می‌باشد.

قلعه آنکارا

قلعه آنکارا معروف ترین جاذبه توریستی این شهر است که نمادی از شهر انقره نیز می‌باشد. این قلعه در دوره های مهم تاریخی همواره بخش مهمی از حکومت امپراتوری ها را شکل می‌داد. از زمان روم باستان، تمدن بیزانس، ترکان سلاجقه تا عثمانی‌ها استفاده می‌شد و بارها مورد بازسازی قرار گرفت.

در شمال قلعه آنکارا دو بخش بیرونی و درونی وجود دارد. در قسمت درونی قلعه سفید ساخته شد. علت نام‌گذاری قلعه به سفید این است که برای ساخت کل دیواره بنای ارگ از سنگ‌های خود محل و سنگ مرمر استفاده شد. شما عزیزان می‌توانید از ساعت 9:00 صبح تا 18:00 از قلعه انقره دیدن کنید.

نکات مهم هنگام خرید ملک در آنکارا

هنگام خرید ملک و خانه در آنکارا بهتر است از موارد و نکاتی اطلاع داشته باشید و آنها را رعایت کنید تا خریدی مطمئن و عالی داشته باشید. این نکات مهم عبارتند از:

 

پیشنهاد میکنیم صفحه خرید ملک در ازمیر را نیز مشاهده کنید

  • ثبت اسناد طی ۳ روز کاری انجام می شود.
  • اتباع خارجی می توانند ملک و خانه را در ترکیه به نام خود خریداری کنند و سند بزنند.
  • شما می توانید برای خرید خانه، از وام دارای نرخ سود 6 درصد با باز پرداخت ۱۰ سال استفاده کنید.
  • شما باید حدودا سالی ۳۵۰ یورو بابت نگهداری از ملک خود پرداخت کنید.
  • مالیات خرید ملک در آنکارا حدود ۴ درصد است که از خریدار گرفته می شود.
  • قیمت ملک حدودا از ۷۰۰ یورو به ازای هر مترمربع شروع می شود و تا ۳۰۰۰ یورو ادامه دارد.
  • شما می توانید با خرید هر نوع ملکی (مسکونی، تجاری، زمین) اقامت سالانه در کشور ترکیه را اخذ کنید.

مراحل خرید ملک در آنکارا و ثبت سند

برای تکمیل روند خرید خانه در آنکارا و سند زدن باید مراحلی طی شود. در زیر به این مراحل اشاره کرده ایم.

  • بعد از اینکه تصمیم به خرید ملک گرفتید، باید به اداره ثبت اسناد بروید و مدارک درخواست داده شده را ارائه دهید تا مراحل ترخیص نظامی آن آغاز شود. این فرآیند حدودا ۴ تا ۶ هفته طول می کشد.
  • بعد از اینکار باید شماره مالیات محلی بگیرید.
  • سپس یک حساب بانکی در یکی از بانک های معتبر ترکیه افتتاح کنید.
  • قراردادی که می خواهید امضا کنید باید شامل قیمت، جزئیات ملک، مبلغ واریزی، برنامه پرداخت و زمان تحویل ملک باشد.
  • می توانید برای تکمیل مراحل قانونی از یک وکیل خبره کمک بگیرید یا به یک آژانس ثبت املاک به نام خود وکالت دهید. توجه داشته باشید این وکالت نباید شامل مجوز فروش ملک باشد و فقط برای خرید و انتقال ملک به نام شما است.
  • بعد از تکمیل تمام این مراحل، باید برای نهایی کردن خرید خود به اداره ثبت اسناد شهر آنکارا مراجعه کنید و سند معتبر ملک خود را، به نام خود و به زبان ترکی دریافت نمایید.

مدارک لازم برای خرید ملک در آنکارا

برای خرید خانه در شهر آنکارا باید مدارکی همراه خود داشته باشید تا روال اداری آن به خوبی و آسانی طی شود و سند به نام شما بخورد. این مدارک عبارتند از:

 

  • سند نقل و انتقال ملک
  • برگه رسمی شهرداری که نشان دهنده ارزش ملک است.
  • پاسپورت عکس دار خریدار خانه در آنکارا
  • یک عکس از فروشنده و دو عکس از خریدار
  • بیمه نامه زلزله که برای خرید خانه و ملک الزامی است.
  • همراه داشتن مترجم زبان ترکی در صورتی که ترکی بلد نیستید و یک وکیل کار درست و حرفه ای
کدام مناطق برای زندگی در آنکارا مناسب هستند؟

مناطق چانکایا ، اوران ، بی تپه ، قاضی عثمان پاشا و چای یولو برای زندگی در آنکارا مناسب می باشند.

قیمت آپارتمان تک خوابه در آنکار چقدر می باشد؟

شروع قیمت برای آپارتمان تک خوابه در آنکارا از ۳۵۰ هزار لیر می باشد.

اجاره خانه در منطقه خوب آنکارا چه مقدار است؟

اجاره خانه ۸۰ متری در منطقه چانکایا تقریبا از ۲۵۰۰ لیر در ماه شروع می شود.

دانشگاه های دولتی و معروف شهر آنکارا کدام هستند؟

دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه قاضی و دانشگاه آنکارا همگی دولتی و بسیار عالی بوده و دارای رنکینگ بالایی می باشند.

4.3/5 - (16 امتیاز)
  1. برادرم میخواد آنکارا درس بخونه مشکل اسکان داره .
    مبلغ موجود 1ملیاردو 400 ملیون دارا می باشیم
    در کدام منطقه البته مبله بخریم
    با تشکر

  2. سلام ووقتتون بخیر
    اپارتمان ۸۰ متری بالای ۲۰ سال در کیزیل ای انکارا قیمتش چند لیر است؟
    باتشکر ازراهنماییتون

  3. سلام ، من برای خرید یک اپارتمان 90 متری در منطقه و محله خوب آنکگارا چقدر باید هزینه کنم و آیا می توانم با خرید این ملک پاسپورت ترکیه را بگیرم یا فقط حق اقامت به من داده می شود ؟

    • سلام. حدوا 2.5 میلیارد باید هزینه کنید. برای آگاهی از شرایط مختلف دریافت اقامت موقت و دائم با همکاران من تماس بگیرید.

  4. سلام خسته نباشید. یک واحد سه خوابه با امکانات و نوساز در محله خوب چه مبلغی باید براش هزینه بشه . ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  5. سلام خدمت شما. تشکر از معلومات بسیار مفیدتان.

    من‌ یک آپارتمام پنج‌خوابه می‌خواهم در آنکارا خریداری کنم. آیا در یکی از مناطق متوسط این شهر چنین آپارتمانی به ارزش مثلا یک میلیون لیره یافت می‌شود؟ البته آپارتمان دست دوم نباشد و از لحاظ ساخت و ساز هم معیاری باشد.

    تشکر از پاسخ و توضیح تان.

    • سلام وقت بخیر
      شما با بودجه یک میلیون لیر در شهر آنکارا میتونید آپارتمان یک خواب نوساز بگیرید.
      با تشکر
      ریماکس

    • سلام وقت بخیر
      از پیغام شما سپاسگزارم، با بودجه 1 میلیارد تومن در آنکارا در محله های اتی مسقوت و ینی ماحاله میتونید خونه 2 خواب خرید کنید.
      ریماکس.

  6. با سلام من خانه ای با مبلغ حدودی ۵۰۰ هزار لیر در آنکارا میخوام بخرم با مبلمان تا دوخواب در کدام محله که بافرهنگ و خوب باشه میتونم بخرم؟؟

  7. سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم در انکارا منطقه ماماک چجور منطقه ای هست؟
    امنیت داره برای زندگی
    اجاره خونه ها اونجا از چه قیمتی هست؟

  8. درود برشما
    محله توزلوچایر محله خوبی برای زندگی
    قیمت
    آپارتمان چنده نوساز خیابان عابدین پاشا

  9. با سلام اگر آپارتمان در محله قاضی عثمان پاشا اجاره کنیم می توانم پسرم را به مدرسه ۲۲ بهمن بفرستم؟ قیمت اجاره آپارتمان یک و دو خوابه چقدر است؟

  10. سلام من میخواستم بدونم تو ماماک
    دورالی الیچ آپارتمان نوساز تو برج با پارکینگ قیمت از چقدر شروع میشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید?

  11. سلام وقت به خیر
    بایک میلیارد در نزدیکی مدرسه ایرانی ۲۲بهمن میشه آپارتمان در محله امن خرید و اینکه دانشگاه نزدیک آن به چه نامی است که هردو به هم نزدیک آپارتمان باشند.????

    • نزدیک به مدرسه 22 بهمن آنکارا دانشگاه حاجت تپه هستش. مدرسه 22 بهمن در منطقه قاضی عثمان پاشا قرار دارد که این منطقه یکی از مکان های خوب آنکارا می باشد. شروع قیمت هم از 500 هزار لیر می باشد.

  12. سلام خسته نباشید بر طبق فرمایش خودتان در آنکارا آپارتمان متری از 1000 لیر شروع می شود ولی قیمتهایی که نوشته بودید همه از 3000 لیر به بالا بود لطف می کنید بفرمایید کدام مناطق ارزان می باشد یا آپارتمان با چه امکاناتی ارائه میشود دارای پارکینگ هستش یا خیر یا جداگانه حساب میشه؟

    • یه قسمتی از ماماک و ینی ماحاله میشه باهاش خونه خرید ولی جای زندگی نیست . لطفا بدلیل دردسرهای بعدی این موضوع رو از سایر سایت های خرید ملک در آنکارا پیگیر باشید.

  13. سلام ،وقت بخیر
    با ۱و نیم میلیارد تو منطقه لوکس میشه خونه ویلایی نقلی گرفت ،دو خواب
    و اگر میشه چند سال ساخت میشه خرید

    • بله آپارتمان خیلی خوب میشه خرید با 450 هزار لیر در آنکارا. اتفاقا همین هفته گذشته آقای کریمی براشون با همین مقدار پول واحد خریدیم . اگر نیاز بود با ایشون صحبت کنید می تونید تماس بگیرید دفتر تا شماره ایشون رو بدم باهاشون بیشتر صحبت کنید.

  14. سلام و عرض ادب
    میخواستم سوال کنم آیا در انکارا میشه در خیابان چان گایا یک خانه مسکونی با یکصد هزار دلار خرید

  15. سلام
    اگه اقامت یک ساله از ترکیه داشته باشیم میت.نیم از بانک وام خرید خونه دریافت کنیم؟

    • سلام. به جای این کار دنبال پروژه ای بگردید که بصورت اقساطی بدون بهره بهتون پروژه پیش فروش معرفی کنن. برای گرفتن وام در ترکیه هم باید ضمن این که شهروند باشید ضامن معتبر هم داشته باشید.

  16. سلام من دخترم دانشجو در انکاراست خونه دیدم و می‌خوام بخرم اما ترکیم خوب نیست آیا شما کسی یا موسسه ایی میشناسید که از صفر تا صد بهم کمک کنه که دچار مشکل نشم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • سلام . اتفاقا ایده اینکه ما هم دفتر ایران داریم هم دفتر ترکیه همینه خانم . رو ایمیل تون براتون پیام ارسال خواهد شد . اگر ممکنه رو واتز اپ پیام بدید یا دفتر ایران رو بگیرید شماره عنایت کنید تماس بگیرن .

  17. سلام با قیمت ۲۷۰۰۰ دلار در آنکارا قصد خرید یک سوییت یا آپارتمان یک خوابه دارم. لطفاً راهنمایی بفرمایید.

    • سلام خانم ناهید . این مبلغ یه مقدار کم هستش برای خرید خانه در آنکارا . محله های خوب . ولی باز میگم تمامی کیس ها و فایل های مرتبط رو براتون ایمیل بزنن .

    • محمد امین چه اسم قشنگی. منطقه تونالی نزدیک کزل آی هستش و 350 هزار لیر قیمت شروع میشه. متراژ ها هم از 60 متر شروع میشه ولی منطقه شلوغ آنکارا هستش.

    • سلام آقا محمد. باید بهتون بگم تقریبا نمیشه. مگر اجاره بکنید تا دست تون در ادامه باز بشه بتونید سرمایه تون رو برسونید به 1 میلیارد تومان البته اگر لیره 3000 تومان بمونه.

  18. سلام میخوام ی اپارتمان نقلی در انکارا به قصد دریافت پاس ترکیه در محله با امنیت و خوب را دارم رنج قیمتی چقدر است و شما چه پیشنهاد دارید متشکرم

    • ساراجان سلام.
      شما میتوانید در ترکیه با خرید ملک 250 هزار دلار شهروندی ترکیه را دریافت نمایید و پروژه های نقلی شیک نیز در آرشیو این شرکت وجود دارد. پاسپورت ترکیه رو زیر این مبلغ بهتون نمی دن. اگر کمتر هستش سرمایه تون می تونید اقامت موقت بگیرید و بعد با فروش این ملک و خرید یک ملک بهتر پاس ترکیه رو بگیرید.

  19. سلام. نیاز به اجاره فوری یک واحدآپارتمان فول فرنیش نوساز و عالی دوخوابه در محله های نزدیک مدرسه ایرانی آنکارا یعنی چانکایا امید چیدم قاضی عثمان بطور فوری می‌باشم. لطفا تماس
    ۰۰۹۰۵۳۸۳۷۵۳۱۵۴

  20. سلام، دختر من در دانشگاه انکارا مشغول تحصیل است، برای همین می خواستم فعلا یک خانه نوقلی تمیز در چانکایا ، امیت محله سی بخرم لطفا از هر لحاظ بنده را راهنمایی بفرمایید، ممنون

  21. سلام من قصد خرید ملک در ترکیه به قصد گرفتن پاس ترکیه رو دارم میشه راهنمای کنید با چه مبلغی باید ملک بخرم در انکارا

  22. با سلام و ادب من پسرم دانشجوی دانشگاه مدی پل آنکارا است، قصد خرید یک ملک در آنکارا را دارم که هم برای اقامت ایشان باشد و هم بتوانم در سریعترین زمان ممکن پاس ترکیه را بگیرم خواهشمندم راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم

  23. سلام
    میشه راجع به محله Eryaman آنکارا برام توضیح بدین ؟ چه طور جاییه و اینکه اگر بخوام خونه بخرم اونجا ، در حد دو خوابه یا سه خوابه
    باید چقدر هزینه کنم ؟

  24. با سلام
    بنده خواهان خرید ملک با مبلغ سه میلیارد هستم
    البته امنیت ملک و امکانات رفاهی برایم مهمتر و در الویت میباشد.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.

  25. ضمن سلام و ادب
    من میخوام فعلا در آنکارا خونه اجاره کنم و بعد از 6 ماه که پولم تو سپرده بلند مدت بود دریافت نمودم را در آنکارا خونه بگیرم.
    در حال حاضر یکی از بهترین مناطق در آنکارا برای اجاره خانه کدوم محله هستش که مرکزیت نیز داشته باشه؟
    ممنونم

    • پیشنهاد شرکت ریماکس برای خرید و یا اجاره خانه با شرایط شما منطقه چانکایا در آنکارا می‌باشد که از همه لحاظ منطقه بسیار خوب و با فرهنگ بالایی هستش .

  26. با عرض سلام و ادب
    خواهان خريد واحد استوديو نوساز و مبله در قيزيل اي انكارا هستم
    كه امنيت كامل داشته باشد

  27. بنام خداوند بخشنده مهربان سلام علیکم وقت تون بخیر با هفتاد هزار لیر میتونم خونه دست دوم با امکانات بخرم ؟حداقل قیمت خونه در مناطق ضعیف آنکارا چقدر؟ شارژ ماهیانه آن چقدر؟

    • در حالت کلی شروع قیمت برای پروژه ها در شهر آنکارا از مبلغ 150 هزار لیر شروع میشه و شارژ ماهانه 80 لیر میباشد و در محله اتی مسگوت و yeni mahalle میشه برای شما خونه خرید و برای اقامت موقت اقدام نمود.

  28. سلام
    آیا میتونم تو منطقه اتی مسگوت آنکارا، آپارتمان با مبلغ ۳۰۰ هزار لیر بخرم؟
    چند خوابه هستش؟